8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    suzanne12

Glas iphone

Hoi

Ik weet niet waar ik dit neer moet zetten maarja ik heb een iphone 3gs
    En het glas hiervan is gebroken. Mn broer heeft een set om dit zelf te
    Kunnen repareren. Kan jedit makkelijk zelf rePareren of moet je er echt
    Veel verstand van hebben?(heb geen verzekering meer)

Gr

Bijdrager
    stijn23

Ik veronderstel dat vooral handigheid en geduld van belang zijn. Bekijk best ook op voorhand enkele filmpjes op youtube om te zien hoe het juist moet.

Bijdrager
    Nickalicious

Je kunt er ook altijd nog voor kiezen om hem naar een winkel te brengen zoals de GSM dokter. Dat zal je wellicht wel iets kosten maar dan heb je wel wat meer zekerheid.

Bijdrager
    KingAchille

Ik heb mijn iPhone 3G al ettelijke keren op gehad en je moet het durven. In principe is het niet meer dan 2 vijsjes onderaan los schroeven en met een zuignap (eventjes heel krachtig) het glas eraf te trekken. Maar net dat eventjes heel krachtig durven de meeste mensen niet.
    Als je wat handig bent en een vaste hand, zou ik het zelf doen.

Bijdrager
    suzanne12

hmm het is een moeilijke keuze dus. ik vind 80 euro te veel om te betalen dus ik dacht ik neem zoon digitizer ofzo.

Bijdrager
    i-completer

Je kunt het glas prima zelf repareren, maar je moet er wel even de tijd voor nemen. Veel mensen kiezen er overigens voor om het complete touchscreen te vervangen i.p.v. de glasplaat. Op het touchscreen zit namelijk het glas al bevestigd waardoor de reparatie een stuk eenvoudiger wordt. Je hoeft de glasplaat dan niet meer van het touchscreen te verwijderen (dit is het meest lastige gedeelte). Het nadeel is dat dit onderdeel duurder is dan alleen een losse glasplaat.

Succes met de reparatie!

Bijdrager
    suzanne12

ik heb een filmpje op youtube gezien ( http://www.youtube.com/watch?v=4mboB8p-sdw )
    en die haalt ook het scherm er helemaal van af enzo. moet ik dat ook doen? en is dat alleen het glas of ook het touchescreen. als ik ook nog het touchescreen moet vervangen kost het met 60 euro maar in de winkel kost het 70 euro om te maken door professionele hulp.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.