12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Glas effect Illustrator

Ik heb een aantal auto’s vrijstaand gemaakt en de ruiten heb ik ook uitgeknipt omdat de achtergrond niet mooi was.
    Nu wil ik dit opvullen met een of ander glas effect, maar ik kom niet echt goed op een idee hoe niet te doen.
    Ik heb wel iets gemaakt, maar komt dit wel mooi over?

Sleutelbeheerder
    Night

Kijk gewoon eens naar een aantal studio-foto’s van de diverse automerken en probeer deze dan na te maken, bijvoorbeeld:

Bijdrager
    boerke

Glas effect komt meestal neer op uitknippen,
    iets soften (dat heb je niet gedaan)
    en een iets verkleurde (evt nieuwe) achtergrond,
    evt reflectie van externe objecten
    + zeker een highlight erover. (een soft masker, en speel met luminantie en contrast. softness en transparantie)
    hou daarbij wel vooral de schaduwen van/op het object in de gaten!
    Naar mijn idee is op het hierboven eerste geposte plaatje de schaduw veel te scherp afgesneden, en zou naar mijn gevoel iets naar rechts mogen,
    die onderste 2 zijn totaal andere auto’s.
    Kritiek op jouw foto…uitgeknipt, ik zie de randjes! (soften een beetje, dat helpt
    Je reflectie is totaal mislukt, veel te strak! Met een stom verloopje.
    En een ruit laat altijd iets van het interieur zien,
    de buitenspiegel zou met de huidige inval moeten reflekteren!
    Die raampaal (of stijl) ziet er totaal niet uit, is compleet vlak 2D (weer met datzelfde stom verloop, dus waarschijnlijk zelfgemaakt)

Het hele exterieur plaatje ziet er trouwens sowieso ook al niet goed uit,
    en mag behoorlijk gephotoshopped worden (bobbelig)
    wat doet die rare streep onder de buitenspiegel?
    (maar volgens mij was je zelf al “slecht” aan het painten over deze foto)

Er zijn best wel leuke photo-shop cursussen te vinden hoor…..

Sleutelbeheerder
    Night

@boerke: Ik denk dat het een ‘gewone’ foto is, waardoor er onder de buitenspiegel een reflectie ziet van iets achter de fotograaf of van de fotograaf zelf (wit shirt aan?). Dit valt ook af te leiden aan de reflecties tussen de handgrepen van het portier en de schuifdeur.

Bijdrager
    boerke
    Night op 20 juli 2013

@boerke: Ik denk dat het een ‘gewone’ foto is, waardoor er onder de buitenspiegel een reflectie ziet van iets achter de fotograaf of van de fotograaf zelf (wit shirt aan?). Dit valt ook af te leiden aan de reflecties tussen de handgrepen van het portier en de schuifdeur.

Dus jij zou bovenstaande “bobbelige” auto kopen?
    (kijk naar de amateur gepainte bovenkant)
    (allereerst zou de schaduw/reflektie op het raam bijna horizontaal moeten zijn
    (kijk naar deur/spiegel)
    en onder een dergelijke hoek… wil ik beneden dan interieur zien!

(Waarom iemand dit met illustrator wil doen ontgaat me dan weer een beetje!)

Bijdrager
    Koning Frank
    Night op 20 juli 2013

Je denkt dat het foto’s zijn?

Bijdrager
    boerke

Dit is weer een typisch geval van “dat kan mijn neefje ook wel”
    en het einde is een kwantum folder…..
    niks mis mee, als dat je doelgroep is

Inactief
    Anoniem

Nu je layer op 30% zetten en daarachter het interieur plakken. Done.

Bijdrager
    Pivni Pes

Bedankt voor jullie reacties,

Deze foto is niet door mijzelf gemaakt, de foto is op straat gemaakt en niet in een studio met een witte achtergrond.
    De reflecties in de lak is misschien niet hel erg mooi, maar daar kan ik niet zo snel wat aan doen.
    Ja wellicht met Photoshop, maar ik ken alleen maar een aantal basis zaken in PS, ik ben meer thuis in AI.
    Dit is ook waarom mijn verloop 2D overkomt.
    Wat van de interieur terug laten komen is denk ik ook wel het mooiste, maar de achtergrond laat dat niet echt toe.
    Ik ga aan de hand van de tips weer even stoeien.

Bijdrager
    Pokerface

Post je het resultaat? Ik ben (wij zijn) benieuwd!

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik ben pas sinds vandaag er aan toe gekomen om dit te doen, maar goed, hier dan de resultaten.

Bijdrager
    Pokerface

Ik zou die diagonaal van links onder naar rechts boven eruit halen. Ziet er onnatuurlijk uit. Verder niet slecht.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.