-
Q:
Glanzend of ontspiegeld breedbeeldscherm MacBook Pro
Goedenavond,
ik ben van plan binnenkort een MacBook pro aan te schaffen.
Nu zit ik nog te dubben over het beeldscherm : glanzend of ontspiegeld…Heeft iemand ervaring met ontspiegeld scherm in vergelijking met glanzend?
Nu heb ik ook een vrij glanzend scherm en er niet echt veel last van, is dit bij de MacBook Pro hinderlijk of valt ’t wel mee?Groet,
DirkLullige is dat Apple je een beetje voor paal zet met de matte versie. Het design daarvan is er duidelijk met de haren bijgesleept. Een mat scherm zag er in de tijd van de G4 powerbooks een stuk logischer uit.
Maar goed, wellicht is mat een mooi anti-fashion statement.
Of een glanzend scherm bij jou past is heel persoonlijk. Wat een ander er van vind heeft dus weinig nut. Sommige mensen ( waaronder ikzelf ) hebben heel veel moeite met glanzende oppervlakken. Mijn ogen kunnen er niet mee omgaan, ze weten niet of ze scherp moeten stellen op het scherm, of op de reflectie in het scherm, wat al snel lijdt tot zere ogen en hoofdpijn.
De meeste mensen kunnen de reflecties negeren, en hebben dat probleem niet. Het is hetzelfde als bijvoorbeeld waterdruppels op de ruit van je auto, sommige mensen kijken er dwars doorheen naar buiten, anderen blijven heen en weer scherpstellen tussen de druppels en het uitzicht… Als je daar last van hebt, is een glanzend scherm erg lastig.
Hier ook een glanzende MBP, opzich geen last van, al was mijn vorige MBP mat. Als ik zou mogen kiezen zou ik een mat scherm doen, maar het is niet dat ik het glanzende scherm niet fijn vind.. M.a.w. het is zeer persoonlijk. Daarnaast heeft het glanzende scherm voor mijn gevoel een betere protectie tegen vlekken of als je per ongeluk tegen het scherm aankomt met iets scherps.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.