10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dliggy90

Glanzend of ontspiegeld breedbeeldscherm MacBook Pro

Goedenavond,

ik ben van plan binnenkort een MacBook pro aan te schaffen.
    Nu zit ik nog te dubben over het beeldscherm : glanzend of ontspiegeld…

Heeft iemand ervaring met ontspiegeld scherm in vergelijking met glanzend?
    Nu heb ik ook een vrij glanzend scherm en er niet echt veel last van, is dit bij de MacBook Pro hinderlijk of valt ’t wel mee?

Groet,
    Dirk

Bijdrager
    Elmo0o

Welkom op OMT

De zoekfunctie ook gevonden?

Topic is al vaker besproken
    Klik Hier!

Bijdrager
    Dliggy90

Sorry!
    Toch bedankt! :sarcastic:

Bijdrager
    Elmo0o

Haha geen probleem, gebeurd vaker! hopelijk zien we je hier langer op OMT

Bijdrager
    guus

heb een mbp met glans scherm direct verkocht toen hij weer met mat scherm te leveren was.
    vond het een drama, een spiegel, niet mee te werken op lokatie.
    bij mij komt nooit geen glanzend scherm meer in huis, dan maar geen Apple scherm.

Bijdrager
    Hansi2124

Hinderlijk is nogal persoonlijk. Ik heb een glanzend scherm, maar daar heb ik alleen last van als ik buiten in de zon zit. Dan moet ik meer moeite doen om het te lezen. Verder vind ik het alleen maar mooier.
    Succes met je keuze!

Bijdrager
    KingAchille

Hier ook een glanzend scherm en ik ben er zeer tevreden over. Mooie, diepe kleuren, leuke kijkhoek en inderdaad, in de buitenomgeving heb je er een beetje last van, maar gewoon iets meer moeite doen en je komt er wel!

Bijdrager
    computer space

Lullige is dat Apple je een beetje voor paal zet met de matte versie. Het design daarvan is er duidelijk met de haren bijgesleept. Een mat scherm zag er in de tijd van de G4 powerbooks een stuk logischer uit.

Maar goed, wellicht is mat een mooi anti-fashion statement.

Moderator
    unSOUND

Of een glanzend scherm bij jou past is heel persoonlijk. Wat een ander er van vind heeft dus weinig nut. Sommige mensen ( waaronder ikzelf ) hebben heel veel moeite met glanzende oppervlakken. Mijn ogen kunnen er niet mee omgaan, ze weten niet of ze scherp moeten stellen op het scherm, of op de reflectie in het scherm, wat al snel lijdt tot zere ogen en hoofdpijn.

De meeste mensen kunnen de reflecties negeren, en hebben dat probleem niet. Het is hetzelfde als bijvoorbeeld waterdruppels op de ruit van je auto, sommige mensen kijken er dwars doorheen naar buiten, anderen blijven heen en weer scherpstellen tussen de druppels en het uitzicht… Als je daar last van hebt, is een glanzend scherm erg lastig.

Bijdrager
    intense megavis

Hier ook een glanzende MBP, opzich geen last van, al was mijn vorige MBP mat. Als ik zou mogen kiezen zou ik een mat scherm doen, maar het is niet dat ik het glanzende scherm niet fijn vind.. M.a.w. het is zeer persoonlijk. Daarnaast heeft het glanzende scherm voor mijn gevoel een betere protectie tegen vlekken of als je per ongeluk tegen het scherm aankomt met iets scherps.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.