8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    gipsman

Gizmo Project

Gebruikt er iemand Gizmo Project en wat vind je ervan?

Lijkt mij uiteindelijk meer te (zullen) kunnen dan Skype.

Minpunten toch:

-geen eurotarief (worden die dollars gewoon euros zoal bij de slimmerikken van apple ?)
    -duurder voor België (naar gsm is zelfs peperduur!)
    -geen noodnummers (ook niet in skype)
    -geen keuzemenutoetsen (ook niet in skype)
    -wellicht alleen via creditcard (weet het niet precies, skype heeft ook overschrijvingen)
    -geen webcam mogelijk met mac ? (weet niet)
    -veel minder gizmo’ers dan skypers, dus minder gratis

Bijdrager
    iljitsch

Belangrijk minpunt lijkt me ook dat je geen Nederlands of Belgisch nummer kan krijgen, dus het is nog niet echt bruikbaar om gebeld te worden vanaf het gewone telefoonnet in onze contrijen.

Wat ik het grote voordeel boven Skype vind is dat het allemaal gewoon open is: open standaard, je kan ook met andere netwerken bellen e.d. Ik heb eea zelfs zo geconfigureerd dat ik te bellen ben op mijn emailadres. :-) Alleen belt nooit iemand me daarop. :-(

Bijdrager
    gipsman

Iljitch,
    hoe is de belkwaliteit vergeleken met skype of vaste lijn ?
    Is een wifiphone mogelijk (zoals bij skype) ?
    Op hun site zie ik iets in die zin van Nokia. (Nokia 770), maar dat lijkt mij een dure vogel.

Bijdrager
    Turbanus

Vogels kunnen duur zijn ja….. vooal die ene die hier rondvliegt!

Waarom nog een phone als je gewoon tegen je scherm aan kunt lullen?

Bijdrager
    gipsman

Met die headphones op kan je niet bellen op de pot.

Bijdrager
    Turbanus

Kom jij net pas van de pc-pot af of zo?:?

Bijdrager
    iljitsch
    ”johannes”

Iljitch,
    hoe is de belkwaliteit vergeleken met skype of vaste lijn ?
    Is een wifiphone mogelijk (zoals bij skype) ?

Ik heb er niet zo veel mee gewerkt, dus ik kan het niet met al te veel zekerheid stellen, maar ik zou zeggen dat Skype meer uitschieters naar zowel boven als naar beneden heeft. Als alles meezit kan Skyp heel goed klinken maar vaak klinkt het ook aanzienlijk minder. Gizmo lijkt een wat stabielere kwaliteit te hebben die overigens ook zeker goed is. Alleen als je internetverbinding vol is dan is het met beide knudde, en je moet er ook voor zorgen dat je een goede microfoon hebt (interne werkt alleen goed als je vlak voor de computer zit) en het liefst de luidspeker niet gebruikt omdat je dan echo’s krijgt. Ik bel dus meestal met de koptelefoon op.

Als ik het goed begrijp kan je je met Gizmo verbinden met de meeste standaard SIP telefoons, maar ze zeggen er niet echt bij hoe en ik heb het zelf niet getest dus ik kan niet zeggen of het werkt. Je hebt vanaf ca. 100 euro een Grandstream “hardphone” of iets vergelijkbaars van een ander merk.

Bijdrager
    roy

Vanochtend via de mail gekregen:
    Introducing Gizmo Project 3.0 for Macintosh

Gizmo Project 3.0 introduces meta-voice capabilities, enabling free calling to Yahoo Messenger and Windows Live users. Gizmo Project 3.0 is the first VoIP software to link together multiple popular VoIP networks into one.

To make a call, type the ID or username of the person you want to call, plus the network domain. For example, username@yahoo.com or username@hotmail.com.
    =======

Nog niet uitgetest, zit op mijn werk. Maar klinkt in iedergeval mooi!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.