14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

gitaaropties bij aansluiten garageband

wat kan je nou allemaal precies als je je gitaar op je mac aansluit??

graag verdere uitleg!

vr groeten Axel Van Raath

Bijdrager
    mvdbent

gitaar spelen 8)

Inactief
    Anoniem

HAHA

Bijdrager
    KarelWillem

Garagaband openen, gitaar aansluiten, spelen, opnemen.

Terugspelen, luisteren, bewerken, knippen, plakken, nog eens terugspelen.

Wat wil je nu precies weten eigenlijk?

Bijdrager
    Rayel

je kan ook leuk geintjes uit halen, zoals een feder als een gibson firebird te laten klinken, of als een atari spelcomputer. Of je kan een acoustiche in een metal gitaar veranderen.

En meer van dat soort ongein. Marjah als je een line6 gitaar/versterker heb kan je dat ook al.

Inactief
    Anoniem

Wanneer ik wat opneem met mijn gitaar gebruik ik de metronoom om het tempo aan te geven. Maar die metronoom hoor ik nog steeds wanneer ik het afspeel, zelfs waneer ik het uitvink in het menu. Is er een manier om de metronoom uit te zetten bij het afspelen?

[edit]: Dat staat dus hier uitgelegd:)

Ik ben trouwens ook op zoek naar een microfoon (voor zang en acoustische gitaar), want de ingebouwde mic klinkt toch wat blikkerig en geeft veel ruis. Wie kan me wat aanbevelen, moet ik voor dynamisch of condensator kiezen?

Bijdrager
    Steve Brooklyn
    ”Rayel”

je kan ook leuk geintjes uit halen, zoals een feder als een gibson firebird te laten klinken, of als een atari spelcomputer. Of je kan een acoustiche in een metal gitaar veranderen.

En meer van dat soort ongein. Marjah als je een line6 gitaar/versterker heb kan je dat ook al.

is dat niet alleen met midi?

Inactief
    Anoniem
    ”Steve
    ”Rayel”

is dat niet alleen met midi?

Effecten toevoegen na een opname kan ook met live instrumenten, inclusief vocalen.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

okee… ik dacht dat je bepaalde geluiden wilde toekennen aan bepaalde noten..
    Vandaar:)

Bijdrager
    chatsmit

en je kunt je gitaar stemmen en jammen met al bestaande ingebouwde muziekstukken

Bijdrager
    mvdbent

nee was een geintje van mij.

ja kan met je gitaar stukken iin spelen zowel electrische, akoestiche en eventueel bas gitaar.
    hiernaast kan je ook diverse andere instrumenten simuleren.
    Maar als gitarist adviseer ik Guitar Rig 2. Dit is een top programma wordt ook in garageband zichtbaar

veel succes

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zelf speel ook electrice gitaar en denk ook al een tijdje aan zo’n aansluiting. Je kunt natuurlijk een paar leuke riedeltjes toevoegen, of je fouten verwijderen. Je kunt ook een vriend met een USB keyboard uitnodigen e samen je eigen lied maken, daarna zet je er een drum bij en klaar.

Inactief
    Anoniem
    ”Bor”

Ik zelf speel ook electrice gitaar en denk ook al een tijdje aan zo’n aansluiting. Je kunt natuurlijk een paar leuke riedeltjes toevoegen, of je fouten verwijderen. Je kunt ook een vriend met een USB keyboard uitnodigen e samen je eigen lied maken, daarna zet je er een drum bij en klaar.

In mijn ervaring is het beter om eerst de drums op te nemen, zodat je in ieder geval een constant tempo hebt (de metronoom kan natuurlijk ook). Wanneer je later een drumpartij wilt toevoegen, moet je wel heel strak gitaar kunnen spelen om te zorgen dat de drum- en gitaartracks gelijk blijven lopen.

Inactief
    Anoniem

ik heb net ook Guitar Rig 2 gedownload maar als ik mijn gitaar inplug ziet hij hem niet en ik weet niet wat ik moet doen kan iemand mij helpen die daar ervaring mee heeft???

merci bij voorbaat!!!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.