6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    FreBo

Gif extentie

Ik heb een bewegend beeld met gif exentie. Vroeger op mijn windows opende ik dat en het beeld bewoog. Als ik het nu open krijg ik 2 beelden tezien maar bewegen niet. Is er een bepaald programma om dat te openen en dat die foto terug beweegd ????

Bijdrager
    TheBigZ

Safari?

Bijdrager
    stavos

Bestand op Safari slepen in je dock of rechtermuisknop op het bestand en dan Open Met > Safari.

Edit: wat BigZ dus ook al voorstelde..

Bijdrager
    AppleStef

Welke versie van Mac OS X draai je? Als je Lion hebt kan je het (bewegend) bekijken m.b.v. Quick Look (selecteren en dan op spatie drukken).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    FreBo op 04 februari 2012

exentie

Extensie

FreBo op 04 februari 2012

die foto (…) beweegd

Beweegt

Of een GIF-afbeelding een animatie laat zien hangt af van het programma waarin je de afbeelding opent. Voorvertoning laat alle frames van de animatie apart zien zodat je er doorheen kunt bladeren, maar zoals al gezegd zal Safari de animatie tonen.

Bijdrager
    arnout

Een .gif werkt ook in de ‘voorvertoning’ van Finder in de kolomweergave (ik weet niet of Apple deze voorvertoning anders noemt dan de Voorvertoning.app??) en ook in Quick Look.
    Open je het in Preview.app (Voorvertoning.app) dan krijg je de frames, maar je kunt het plaatje ook bewegen door in de volledige weergave van de .gif te scrollen.
    Je hebt nl. als je de .gif opent links de frames en rechts al die frames samengevoegd tot 1 afbeelding, je scrollt dan in het rechter volledige plaatje.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.