12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    en de wolf

Gif-animaties in Safari werken langzaam, of niet?

Ik ben sinds kort bezig met het maken van GIF-animaties. Het valt me echter op dat deze in Explorer 5 (voor MAC) werken zoals ze zijn opgezet.

Alleen in Safari verlopen die animaties errug traaaaag. Heeft dit met een instelling te maken die ik kan wijzigen?

Bijdrager
    rnbprod

Grote gif-animaties zijn altijd langzaam, ook in Explorer onder Windows. Voor grotere animaties kun je beter Flash gebruiken.

Bijdrager
    en de wolf

Toch blijft het verschil tussen Explorer en Safari in het voordeel voor Explorer. Ik vroeg me dus af of dat met een instelling voor Safari heeft te maken die ik zelf kan beïnvloeden.
    (En Explorer onder windows is volgens mij ook niet zo traag als Safari, maar dat zal ik eens bij een ander checken.)

Of ik wel of niet Flash zou moeten gebruiken vind ik een heel andere discussie.

Moderator
    unSOUND

Voor zover ik weet zou dat alleen de eerste keer moeten zijn, op het moment dat ze geladen worden. Daarna, als de hele .gif in de cache staat zou hij hem gewoon op de juiste snelheid af moeten spelen.

Bijdrager
    en de wolf

Het begin wordt sneller geladen, het afspelen echter niet. Dat blijft tergend traag (al behoorlijk vergeleken) maar bedankt voor de reactie.

Moderator
    unSOUND

Ik weet alleen dat de .gif’s die ik maak eigenlijk altijd op de juiste snelheid werken in Safari, wellicht hangt het er van af welke versie van Safari je gebruikt, of met welk programma je de .gif’s maakt…

Inactief
    Anoniem

Heb ook geen nuttige info over je probleem gevonden… ligt inderdaad misschien aan het programma dat je gebruikt.:?

Bijdrager
    en de wolf

om de gifs te maken gebruik ik Image Ready, CS2, Ik heb Safari Versie 2.0.4 (419.3) lijkt me ook redelijk recent. Nogmaals; in Explorer 5 voor Mac werkt het goed. Alleen in Safari zijn er dus “remmingen”

Moderator
    unSOUND

Vreemd, ik maak ook .gifs met Imageready, en die werken prima in Safari… Welke framespeeds gebruik je meestal ?

Bijdrager
    en de wolf

meestal zonder vertraging of 0,1 seconde

Moderator
    unSOUND

Ik heb alleen geen IE 5 hier, maar alle andere browsers die ik hier heb spelen de gif’s even snel af… het zou dus in theorie aan jouw .gif’s kunnen liggen, maar ook aan je Safari.

Bijdrager
    en de wolf

Op grond van het verschil tussen explorer en safari zou ik zeggen dat het aan safari ligt (of mijn instellingen van safari; alleen weet ik niet hoe ik die instellingen tov animatie-snelheid kan veranderen)

Maar ik zal ook eens andere browsers (opera, mozilla) downloaden (ik werk eigenlijk alleen met safari; explorer is voor mij de testmogelijkheid om te zien hoe de meerderheid = explorer-gebruikers iets zien)….

… dank voor alle reacties!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.