8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    reaction

Gif animatie verkleinen

Ik zit met een “probleem”. Op de studio 15 gif-animaties laten maken, zijn ze ±100 – 120 kb per stuk. Google-adwords accepteert tot een max van 50kb per banner. Is er een mogelijkheid om die animatie te compressen/verkleinen?

Heb met de studio waar ik werk al gekeken of het kleiner kon, minimum was echt rond de 99kb. Zit nu met een klant die antwoorden wil, wie weet raad?

Bijdrager
    MichMich

De enige manier om gif te compressen is door het kleurenpallet te versimpelen. Dit gaat echter altijd enorm ten koste van je kwaliteit. Wellicht minder frames?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of een kleinere afbeelding maken, of grote vlakken egale kleur erin gebruiken. Veel andere keuze heb je met GIF niet.

Moderator
    Night

Heb je ze opgeslagen met ‘save for web’? Dat scheelt ook nog aanzienlijk doordat de Mac-specifieke dat (zoals filepreview) nu niet in het bestand worden meegenomen.

Bijdrager
    Jesper

Je kan ook als je langer een frame in beeld wilt laten, aangeven dat je 1 frame bijv. 3 sec. in beeld wilt hebben, ipv. dat je 3 frames van 1 seconde plaatst, scheelt ook weer wat.

Bijdrager
    OliviaWS

Al vaak uit jullie wijsheid mogen putten maar nu toch iets waar ik ook met hulp op het forum niet uitkom.
    Eigenlijk zelfde vraag als hierboven maar gaat niet om .gif animatie.

Ik heb een bannertje in PSE gemaakt en wil dit (qua kwaliteit) op Adwords liefst in png uploaden. Maar goed, dan issie bijna 300 kb. Weten jullie hoe ik hier 50 kb van maak?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Grote vlakken egale kleur gebruiken, compressie op maximaal en aanzetten dat het een progressieve PNG is. Maar of je daarmee van 300 KB naar 50 KB komt vraag ik me af …

Bijdrager
    OliviaWS

Top, dank je wel! Door em te compressen was het al meteen goed:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.