7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Yuna

Ghostery

Ik weet dat het hier veel genoemd wordt als must haves in een browser naast add block en ik zit er aan te denken om het ook te gaan gebruiken in Chrome maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe en wat. Ja je kunt cookies weigeren en dingen uitzetten maar ik vraag mij dan af hoe ik als leek moet weten welke dingen gewoon betrouwbaar zijn en welke ik echt moet uitschakelen.

Daarnaast heb ik ook gelezen dat Ghostery ook een dubbele agenda heeft… aan de ene kant alles blocken maar aan de andere kant werken ze mee aan adverteren online?!

Kortom als je geen idee hebt hoe en wat is het dan wel verstandig om het te gebruiken? Ik wil wel gewoon de websites die ik bezoek gewoon kunnen blijven bezoeken zonder problemen.

Bijdrager
    madcat

Chrome is een grote spyware tool, als je per se chrome wilt gebruiken kan je beter chromium pakken.

naast adblock kan je ook noscript en flashblock draaien

Bijdrager
    janbergstra

Zelf gebruik ik standaard Adblock, Cookie, Ghostery en een VPN-verbinding. Chrome gebruik ik niet omdat deze browser wat teveel informatie naar Google verstuurt. Ghostery werkt prima en ik verbaas me elke keer weer hoeveel trackers er actief zijn.

Bijdrager
    Targaryen
    janbergstra op 01 mei 2015

Ghostery werkt prima en ik verbaas me elke keer weer hoeveel trackers er actief zijn.

Ik gebruik Ghostery nu ook al een aantal weken en inderdaad: soms wel 10 trackers onder de tag ‘Reclame’. Ik vind het een handige plug-in om een gevoel van veiligheid van gegevens te garanderen, voor zover mogelijk dan toch.

Bijdrager
    Yuna

Ik zit er nu aan te denken om over te stappen naar safari als standaard browser. Maar door jullie antwoorden heb ik nog niet echt een idee wat het doet. Ja ik zie trackers en dan? Zover ik heb begrepen moet je echt wel verstand hebben van welke tracker waar bij hoort en niet iedere tracker is slecht toch?

Ik heb er echt helemaal geen verstand van verder dus ook al zie ik al die trackers dan nog heb ik geen idee wat ik ermee moet, kan ze moeilijk allemaal uit gaan schakelen omdat dan de site misschien helemaal niet meer werkt?

Bijdrager
    Shmoo

Waar je vooral op moet letten is dat trackers geen stalkers worden want dat is echt gevaarlijk.

Bijdrager
    tarun

Ik blokkeer alle trackers. Pas als er gewenste functionaliteit op en site door ontbreekt sta ik er eentje toe.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.