15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Ghostery voor Safari wil niet activeren

Zojuist heb ik Ghostery geïnstalleerd op Safari 5.0.3. Na het starten van Safari start naast mijn standaardpagina nog een pagina van Ghostery en het lijkt erop dat ik daar Ghostery moet activeren. De pagina blijft echter leeg (m.u.v. logo Ghostery en adres van producent), en ik kan daar dus verder niets.

De huidige stand van zaken is dat ik wel een Ghostery-knop op mijn knoppenbalk zie, maar die doet verder niets.

Heeft iemand anders al geprobeerd Ghostery te installeren en zo ja, weet iemand een oplossing voor dit probleempje? Ik heb ook al gepost bij Ghostery-support overigens, maar plaats hier ook de vraag.

Bijdrager
    Macosxachist

Heb je de informatie gelezen die verscheen toen je Ghostery installeerde? Dat over Ghostrank enzo?

Bijdrager
    dsm

Ik krijg helemaal geen enkele info, alleen een vrijwel lege pagina van Ghostery. Ook als ik Little Snitch uitzet en mijn firewall en antivirus, dan maakt dat geen verschil.
    /uploads/community/2dc4132b62cfd54716bd792386af8aba26d88e7f_0.jpg

Bijdrager
    dsm

ik wilde een screenshot toevoegen, maar dat lukt me kennelijk niet:neutral:

Bijdrager
    KarelWillem

Even zorgen dat die IMG’s er wel echt om heen komen te staan:

[img]/uploads/community/2dc4132b62cfd54716bd792386af8aba26d88e7f_0.jpg[/img]
    Bijdrager
    dsm

Dank!! Maar hoe dan? Ik zie nergens uitleg.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je hierboven in het reactievenster op Img klikt en een plaatje kiest (maar dat had je al gedaan), gaat het meestal goed.

Alleen als je direct daarna nog een tweede afbeelding wilt toevoegen, blijven de IMG-tags uit.
    Als je dan de regel selecteert die er komt te staan, en dan hierboven weer op Img klikt, komen ze wel mee.

/uploads/community/dd3f19d7e03e7e5b149e557bb32b4c56fdda6506_0.png

Dus bovenstaande regel selecteren, en dan op Img klikken.

Met als resultaat… een plaatje:

Bijdrager
    Macosxachist
    dsm op 21 november 2010

Ik krijg helemaal geen enkele info, alleen een vrijwel lege pagina van Ghostery.

Vreemd, ik kreeg in drie stappen de instellingen van Ghostery te zien. Zo te zien installeer je graag allerlei ‘voorzichtigheidssoftware’…. Misschien al eerder een extensie in die richting aan Safari toegevoegd?

Bijdrager
    dsm

Nee, ik kan het alleen vanwege mijn werk niet maken om op een onbeschermde computer te werken (ook al is het een Apple) en dus heb ik braaf antivirus etc. Little Snitch gebruik ik om allerlei reclame mee te weren en ook om wat aan privacybescherming te doen.

Kun je mij misschien vertellen op welke webpagina je uitkomt bij die walkthrough? Ik kan namelijk niet zien welke dat is en wil ‘m even zelf rechtstreeks benaderen door geforceerd gewoon de url in te tikken.

Bijdrager
    Macosxachist

Geen externe webpagina: er worden lokaal wat instellingen geplaatst.

Al gekeken of je het ding in het extensie-overzicht van Safari ziet staan? Dan kun je hem daar activeren (of verwijderen).

Bijdrager
    dsm

Ja, daar staat ie wel, maar na herhaaldelijk aanvinken van de box ” activeren” is het effect hetzelfde; een lege pagina opent.

Heb inmiddels de support van Ghostery erbij gehaald, maar hun info is onvoldoende concreet om de oplossing te bieden.

Bijdrager
    dsm

Met Support kwam ik er niet uit, maar nu ik Lion heb geïnstalleerd werkt Ghostery helemaal prima.

Bijdrager
    Facundo

Of Ghostery werkt kun je met Safari 5.1 controleren in voorkeuren/privacy/cookies en andere websitegegevens/info. Grote kans dat die bugs, samen met alle andere cookies, gewoon in je cache zijn geplaatst. Safari laat zich namelijk niets gelegen liggen aan je cookie-instellingen. Zélfs ‘private browsing’ en ‘always block’ helpt niet. Er zijn veel draadjes over dit probleem, o.a.:

Bijdrager
    Facundo

Oops, ging niet helemaal goed, maar in genoemde draadje staan verwijzingen naar andere draadjes.

Bijdrager
    dsm

Dank voor je reactie, maar ik snap ‘m in die zin niet, dat ik juist meldde dat ik nu geen problemen meer heb. Of moet ik je bericht zo begrijpen dat Ghostery het nu wellicht wel lijkt te doen, maar dat de schijn bedriegt?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.