10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Luck

Ghostery, ghostery lite of andere adblockers

Hallo

wie heeft er ervaring met adblocker Ghostery Lite? Ik kan op het internet weinig Nederlandstalig vinden, ook geen gebruikerservaringen. Voorheen had ik altijd Ghostery en deze gaf duidelijk aan wat ik per pagina kon blokkeren door ‘schuifjes’ aan of uit te zetten.

Ghostery Lite zou minder belastend zijn voor de snelheid van je Mac, daarom die geïnstalleerd. Maar deze app is onduidelijk in wat er per pagina meekijkt, ik kan ook niets blokkeren. Alleen de pagina in zijn geheel aanvinken als vertrouwd.

Er wordt ook gezegd dat sinds Safari 12 Ghostery Lite voldoende is en je geen andere adblockers meer nodig hebt. Ik snap ook wel dat Ghostery dat zelf graag zo ziet….

Mijn vraag is dus, wie heeft ervaring met Ghostery Lite?

Groet, Luck

Bijdrager
    tarun

Nee. Gebruik de gewone Ghostery samen met uBlock.

Bijdrager
    fnk

Ik gebruik Ghostery Lite en laat alle trackers blokkeren samen met Ka-Block! voor de reclame blokkeren.

Werkt voor mij erg goed met Safari:-)

Bijdrager
    Luck

Hallo Tarun en fnk,

dank voor jullie reacties, ik zal deze opties bekijken. Maar ik begrijp in ieder geval dat jullie Ghostery sowieso combineren met een andere adblocker.

Ik heb inmiddels gevonden dat je in Ghostery Lite via Custom settings in één keer, voor alle sites bepaalde voorkeuren (bv social media, advertising, analytics) kunt blokkeren. Dat is bij Lite eenvoudiger dan bij gewone Ghostery.

De vraag blijft of je dan nog een andere adblocker nodig hebt

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja, je hebt dan ook nog een adblocker nodig. Ghostery is meer om te zorgen dat je niet gevolgd wordt, een adblocker houdt de reclames van je scherm. Ik gebruikte altijd Ghostery plus AdBlock Plus, en sinds 10.14, Ghostery Lite plus de huidige versie van AdBlock Plus. Toen ik onder 10.14 eerst alleen Ghostery Lite erop had staan, kreeg ik nog allerlei reclames te zien waar ik met de combinatie van de twee geen last van had (en heb).

Bijdrager
    KarelWillem

Facebook Adblocker

AdBlock

Ghostery

Dat zijn er zomaar een paar die ik al in dienst heb om een hoop troep onzichtbaar te houden.

Bijdrager
    Luck

Bedankt Jakko en Willem

duidelijke uitleg, hier kan ik mee uit de voeten!

Groet Luck

Bijdrager
    Luck

Opgelost dus;-)

Bijdrager
    Brombeer

Met uBlock Origin kun je een element blokkeren, en als je die slee (santas.gif) hieronder wel gezien hebt, is dat wel zo handig.

Bijdrager
    Rethep

Ik heb geen ervaring met de programma’s ‘Ghostery Lite’ en ‘AdBlock plus’. Moet je in beide programma’s, beide opties inschakelen? Dwz programma kan wachtwoorden lezen enz. enz.? Dat lijkt me juist kwetsbaar of heb ik dat mis?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.