6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Boekenwurm

Gezondheid vs Activity Tracker

We zien steeds meer mogelijkheden met de Apple Watch en de de Iphone voor het bijhouden van je gezondheid. Ook de concurrentie zit niet stil. Denk bijvoorbeeld aan activity trackers als Jawbone of TomTom. Deze werken prima samen met een Iphone en zelfs een Ipad.
    Ik ben me aan het orienteren wat nu het beste is. Wat gebruiken jullie en waarom?

Bijdrager
    TheBigZ
    Boekenwurm op 19 september 2015

… zegt dat het tijd is om te bewegen etc, kortom ik wil een beetje gezonder leven. Wat/ welke gebruiken jullie en waarom?

Neem een hond. En laat hem regelmatig uit.:-D

Bijdrager
    jackybe67

Dankzij de Watch let ik veel meer op mijn eten en beweeg ik ook veel meer. Krijg berichten om te bewegen als ik te kang heb stilgezeten. Leuk is ook dat ik op einde van de dag mijn calorie verbruik kan zien. Je kan ook duidelijk zien wanneer jou hartslag de hoogte in gaat.:-)

Bijdrager
    App69

Ik gebruik de Fitbit Charge HR. Heeft Quick view, contineu hartslagmeeting, automatische slaapregistratie, stappen + afstandteller, calorieverbruik, stil alarm, etc..
    Maar ook Call-id. Gaat 5 dagen mee per lading.

Bijdrager
    mytecmaster

De TomTom watches zijn gemaakt voor hardlopen, fietsen en zwemmen niet als activity tracker. Ze moeten dan ook worden gezien als sporthorloges. Jawbone, Fitbit en nu de Apple watch zijn meer voor dagelijkse beweging, al dacht ik dat ze lang niet nauwkeurig genoeg zijn. Al ziet de nieuwe fitbit er wel goed uit, misschien is er in twee jaar wel wat veranderd.

Bijdrager
    App69

Fitbit gebruikt hetzelfde systeem als de Watch om je hartslag te meten. Maar dan contineu. Het enigste wat niet nauwkeurig is bij Fitbit is de hoogtemeter. Je hebt wel een punt, mytecmaster.
    Garmin en Polar schijnen ook heel goed te zijn. Hangt er vanaf wat je precies wilt. Bij mij gaat het vooral om de automatische slaapregistratie.
    @ Boekenwurm, bekijk ook eens de Withings, wat ik persoonlijk mooi vind.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.