13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    steveb

gezondheid en huishoud apparatuur zonder google moeizucht.

we worden om de oren geslagen met nieuwe gadgets voor thuis. allemaal in communicatie met smart phones,…. ¬†maar weten jullie welke merken zich NIET laten verleiden door google (of andere) om gegevens te gaan doorverkopen.

1. slimme wasmachine, robotstofzuiger,…
    2. oven, koffiezet, ….
    3. thermostaat, alarmsysteem en camera ‘s, zonnepanelen,…
    4. gezondheid: weegschaal, koortsthermometer, bloeddrukmeter,…
    5. fitness: ¬†fietscomputer, loopschoen,…

ik ben vooral benieuw welke
    – de meest effici√ęnte investering is in de thema ’s gezondheid en fitness.
    – communiceren met apple health.
    zodat we de gegevens veilig kunnen delen met onze (sport) arts

Bijdrager
    nnsa

Alles wat met internet is verbonden wordt op één of andere manier gemonitord (in meer of mindere mate). Ik denk dat als je dat als bemoeizucht ziet, er helemaal niet aan moet beginnen. En hoe veilig zijn je gegevens bij je (sport)arts. Hoe heeft die zijn ICT op orde ?

Bijdrager
    KarelWillem

De angst hier is niet om gemonitord te worden, maar dat bedrijven gegevens doorverkopen.

…weten jullie welke merken zich NIET laten verleiden door google (of andere) om gegevens te gaan doorverkopen.

Maar… ‘gegevens veilig delen’ is een utopie. In een jaar tijd is er meer data gelekt dan dat er stikstof de Nederlandse lucht in is gepompt. En dat had voor 99,9% niets met Google te maken.

Bijdrager
    Shmoo

Bestaat niet, ga nu maar weer een lintworm punniken. Klaar.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Eenvoudigste oplossing: koop niets van dat soort apparatuur dat zegt ‚Äěsmart‚ÄĚ te zijn of een internetverbinding of telefoon n√≥dig heeft om te werken.

Bijdrager
    pruus

Nee, sluit je af van de wereld, ramen verdonkeren. Stel je eens voor zeg, dat anderen je zien… zitten op de bank. Dit hoort er allemaal bij, bij het groter worden. Leren.

Bijdrager
    steveb

<p class=”cite”>nnsa op 23 november 2019 om 08:58</p>
    Alles wat met internet is verbonden wordt op één of andere manier gemonitord (in meer of mindere mate). Ik denk dat als je dat als bemoeizucht ziet, er helemaal niet aan moet beginnen. En hoe veilig zijn je gegevens bij je (sport)arts. Hoe heeft die zijn ICT op orde ?

veilig delen kan. als ik mijn toestel voor de neus leg van degene die ik kies.
    dan hoeft niets langs google te passeren.

gewoon weegschaal en…. enkel met bluetooth verbinden.

Bijdrager
    nnsa

Het begint al dat de meeste gezondheids apps je verplichten om een account aan te maken op het www. Daarna is er geen enkele controle én garantie dat de ontvangen (bijvoorbeeld weegschaal) gegevens niet verder geanalyseerd / opgeslagen worden. Dus eerste woordje kan je weghalen. Zelfs een smart weegschaal is met internet verbonden. Deze aanvulling slechts bedoeld voor de oorspronkelijke vraagsteller.

Bijdrager
    Shmoo

Jullie kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon erbij te zetten. Ik denk, ik vind, mijn mening, het voelt niet prettig ¬†….

Waarom reageren jullie altijd op dit soort dingen terwijl als je leest wat jullie typen dan zijn het zulke stereotype gedachtes die vooral heel erg veel zeggen over jullie persoonlijk. Het zijn geen feiten of wat dan ook. Wat is potverdorie het verschil tussen opslag local op je telefoon of op een server. Die telefoon kun je ook verliezen, er kan ingebroken worden en dan nemen ze me mee. Dan vertrouwen jullie er blijkbaar wel op dat het bedrijf achter zo’n telefoon de boel (niet gerelateerd aan gezondheid/priv√© data) wel op orde heeft maar een bedrijf dat zich maar met √©√©n onderdeel en regelgeving moet bezighouden (online opslag) die vertrouwen jullie niet. Het is allemaal zo lelijk en gevoelsmatig. Helemaal niet op feiten of wat dan ook berust.

Zo lelijk om te lezen. Hoe jullie eigenlijk je eigen angst en onwetendheid over iets gebruiken om mensen te adviseren. Omdat je ergens een account zou moeten aanmaken is het al niet veilig. Kom op mensen, dat vinden jullie niet prettig. Dat is heel iets anders.

Bijdrager
    nnsa

Ik ga hier geen oeverloze en zinloze discussie aan over onwetendheid en niet op feiten gebaseerd etc. Ik zou alleen zeggen: kijk eens naar de data die op straat terecht komt en/of wordt gehacked, daarbij ook gebruikers data waaronder emailadressen, wachtwoorden etc. Wordt alleen maar meer.

Bijdrager
    Brombeer

Als je een fatsoenlijke router hebt, en er mee weet om te gaan, dan kun je dat phone-home-gedrag al aardig verhinderen.

Verder moet je natuurlijk niets in om het even welke cloud opslaan. Een bedrijf dat nu nog koosjer is, kan worden opgekocht en vanaf dan onder de Amerikaanse koekeloerwetgeving vallen. En toevallig lekken jouw gegevens dan misschien wel naar een bedrijf dat de campagne van de zittende Potus heeft gesponsord. Het zou zo maar kunnen, ik kijk in elk geval (bijna) nergens meer van op. Wat je kunt verzinnen, dat gebeurt.

Je kunt je ook afvragen hoe relevant die shitload aan data, die met die gadgets wordt gegenereerd, eigenlijk is. Met naar je lijf (leren) luisteren kom je wellicht net zo ver. Is het echt zo relevant dat je je hardlooprondje drietiende seconden sneller hebt gelopen? Als je hartslag echt gevaarlijk hoog is, merk je dat zo ook wel. Als je arts wat wil weten, vraagt die dat wel zo aan je of hij zet een stethoscoop op je bast. Maar hij wordt liever niet overvoerd met allerlei grafieken en tabellen die een app voor je heeft uitgeprint.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Shmoo op 27 november 2019 om 21:21</p>
    Wat is potverdorie het verschil tussen opslag local op je telefoon of op een server. Die telefoon kun je ook verliezen

Je geeft al antwoord op je eigen vraag.

Bijdrager
    steveb

@shmoo  het pessimisme lijkt mij ook zwaar overdreven.

als ik jullie bedenkingen lees, lijkt het alsof alle data die (top) sporters uit hun fitness apparatuur verzamelen (zo goed als) vrij beschikbaar voor iedereen. en bij uitbreiding alles dat in een of andere (i)cloud bewaard wordt.
    dan is jullie account waarmee je antwoord op deze site ook voeding voor het complot. waarom heb je √ľberhaupt internet of gsm in huis als je je zo onveilig voelt.

@brombeer
    koekeloerwetgeving in Amarika?  (zalig woord)
    ik heb toch het idee dat ik liever een amerikaans toestel zou hebben dan een chinees.

@shmoo
    inderdaad. het 0% vertrouwen dat hier geschreven wordt is wel heel extreem.

samengevat: de vraag blijft hetzelfde.
    bestaan er (meet) toestellen die hun gegevens kunnen opslaan en verwerken in de healtch app. Maar dan zonder chinese inmenging of account van Facebook (of google).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.