3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MegaChriz

Gezocht: webcam compatible voor zowel windows als macintosh

Ik heb al heel wat topics gezocht om dit onderwerp te vinden, maar ik heb het op heden nog niet gevonden.

k ben op zoek naar een goede webcam die ik zowel met windows kan gebruiken als met macintosh.

Ik heb er al één gevonden op internet die aanmerking zou komen: de Logitech Quickcam pro 4000, alleen deze is bij de meeste winkels niet meer leverbaar. Ik ben nog niet alle mogelijke winkels langs geweest. Zijn er ook andere modellen die geschikt zijn voor zowel windows als macintosh?

Bijdrager
    Nikita

99% van de webcams draait op Windows. Met deze software werkt een deel ook op OSX. Verder heeft Logitech er inderdaad een paar, maar ze zijn redelijk schaars. Met de iMac en de MacBook (Pro) kan je via Bootcamp ook de iSight gebruiken. Dan heb je ook een webcam die op beide platforms werkt.

Bijdrager
    Esther_Mac

Ik gebruik een Philips TOUcam Fun webcam, type PCVC730k.

Het werkt vrij goed onder OSX en OS9. Niet feilloos, maar goed genoeg.

Ik gebruik verder Oculus als software (zat bij de cam meegeleverd) met een driver van Macam (via versiontracker.com). Als ik de cam wil gebruiken moet ik de USB stekker uit de mac halen, er vervolgens weer inproppen en dan het programma oculus starten. Dan werkt het perfect.

De cam werkt ook met software van macam en mercury messenger.

Deze webcam werkt ook (en veel beter) op een pc met windows.

Wel wat ouder, geen idee of je deze nog makkelijk kunt krijgen.

groeten!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.