30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

Gezocht: Uitleg vanuit nieuwsgroepen downloaden

Er stond ooit op de voorpagina van OMT (dacht ik tenminste) een prachtige uitleg van begin tot eind over het downloaden vanuit nieuwsgroepen, nu kan ik dit gewoon niet meer terug vinden. Het was een uitleg, compleet van welke server tot de programma’s.

Wie o wie weet dit te vinden?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Niet op OMT, maar misschien heb je hier wat aan? (Eerste hit op Google voor “downloaden uit nieuwsgroepen” … )

Bijdrager
    Nick Nack

Die ken ik al, maar ik heb ooit een prachtige tutorial gezien van begin af aan in 1 post met alle uitleg. En dacht dat die op de homepage stond.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik sluit me aan. Neem me al jaren voor eens in de wereld der nieuwsgroepen te duiken.

Maar de moed en kennis ontbreekt me nog steeds.:lol:

Bijdrager
    KarelWillem

Dit helpt al aardig denk ik:
    http://www.binaries4all.nl/beginners/download.php

n.b.: Dat is dus dezelfde link die Jakko hierboven me al geplaatst heeft.:wink:

Bijdrager
    casperrrrrrr
    Bijdrager
    Koetjesreep

Installaar sabnzbd, stel je server in (meestal heeft je internetprovider een server, gratis).
    Zoek op bijvoorbeeld http://www.binsearch.info naar een film/software/muziek, klik het aan -> maak nzb.
    Dubbelklik (als je niet automatisch zoeken in een map hebt ingeschakeld) op het nzb bestand en hij begint met downloaden.

Bijdrager
    tvdb314

Is niet zo moeilijk. Je hebt sabnzbd nodig. Als je die installeert komt er een icoontje rechts boven bij waar je ziet hoe de downloads gaan. Je moet in sabnzbd alleen maar een server intypen waar je download. Je hebt een server nodig die veel dagen terug de artikelen onthoudt. Om te testen zou ik even astraweb nemen. Voor 10,- kom je dan een heel eind.

Vervolgens heb je voer nodig. Dat haal je b.v. bij nzb.org (www.binsearch.net) in de vorm van kleine .nzb bestandjes. Je opent de website van sabnzbd en leest het .nzb bestandje en daar loopt het al.

Ik heb in een virtuele box de programmatjes ftd en watchdog onder windows lopen om beter voer te vinden met meer visuele verfraaiing;)

Voor gevorderden kun je nog in sabnzbd en binsearch een rss feed maken van .nzb bestandjes van tv series. Dan komen de afleveringen van je favoriete tv series vanzelf binnen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dank je.

Appeltje – eitje.:lol:

Ik heb SABnzbd geïnstalleerd.
    In combinatie met de zoekmachine op http://www.nzbindex.com.

De eerste de beste download die ik start zegt na 30 seconden dat hij mislukt is.:wink:
    Dat geeft goede moed.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Je moet ook wel rekening houden met de retentie van je provider…

Bijdrager
    tvdb314

Daarom heb je ook een goede newsserver nodig met veel dagen bewaartijd (retentie);)

Bijdrager
    tvdb314

Ik heb zelf een abbo bij tweakdsl en die newsserver is heel goed. Bij astraweb.com kun je voor eenmalig 10 euro een heleboel gigabyte downloaden. Verder is er nog giganews etc.

Bijdrager
    Koetjesreep

De post is dus te oud.
    Tevens is dit duits gesproken die film en het is een hd rip.

Bijdrager
    KarelWillem

Het was maar een testje.

En het geeft goed weer waarom mijn eerdere pogingen strandden en ik keer op keer denk ‘mwah, laar maar zitten die nieuwsgroepen’.

Overigens is na de eerste de beste poging SABnzbd in staking, want wil deze niet meer starten(?).

Ik denk…. dat ik toch maar fijn bij mijn favoriet XTorrent blijf.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik zal binnenkort eens een filmpje maken waarbij het misschien wat duidelijker word.

Bijdrager
    Gastje01

En het is geen goede nzb geweest. Kijk naar de omvang? Ooit een dvd van 48,51 KB gezien? Bij binaries4all is er ook een stukje te vinden waar je je NZB’s het best vandaan kunt halen. Ik gebruik meestal OpenFTD, de software is zo buggy als maar kan, maar er staat wel veel op. Verder zijn er nog een soort forums zoals bijvoorbeeld twilightnzb, daar zijn ook vaak goeie posts te vinden.

Bijdrager
    JBStudio

De combinatie Unison als downloadprogramma en xsnews als usenet provider, geeft mij een hoop plezier….

Als het werkt (en dat doet het, als je het goed instelt), wil je niet anders meer. Dan verban je echt je torrentjes…

Moderator
    unSOUND
    tvdb314 op 22 september 2010

Is niet zo moeilijk. Je hebt sabnzbd nodig.

Het is iets genuanceerder… Sabnzbd is één van de mogelijkheden… Er zijn er natuurlijk veel meer. En die staan stuk voor stuk genoemd in het eerder genoemde Sticky.

Bijdrager
    KarelWillem
    Gastje01 op 22 september 2010

En het is geen goede nzb geweest. Kijk naar de omvang? Ooit een dvd van 48,51 KB gezien?…

De film was 1,8 Gb. Hij is echter bij 48 KB gestopt.

Bijdrager
    brinkey

Openftd is ook een handig appje om te zoeken op recente binaries.

Bijdrager
    Koetjesreep

Is die bug er nu nog steeds waarbij er geen nieuwe pagina word aangemaakt en je zo de laatste post niet kan lezen?

Bijdrager
    mymac
    KarelWillem op 22 september 2010
    Gastje01 op 22 september 2010

En het is geen goede nzb geweest. Kijk naar de omvang? Ooit een dvd van 48,51 KB gezien?…

De film was 1,8 Gb. Hij is echter bij 48 KB gestopt.

Volgens mij niet want dan zou er bij omvang gewoon 1,8Gb staan. Bij het zoeken moet je altijd letten op logische waardes, en letten op vaste posters en de bestanden moeten geplaatst zijn in de juiste groepen. Er zit veel duitse meuk bij soms, maar daar moet je even overheen kijken. Gebruikte je trouwens een betaalde server? Ik heb zelf eweka en dat werkt al jaren inmiddels vlekkeloos. Sabnzbd werkt prima en als eenmaal alles goed is ingesteld loopt het als een zonnetje!

Bijdrager
    mymac

@brinkey ik heb dat al een hele tijd maar ik krijg er maar geen nzb uit… Heb t dan ook maar opgegeven, ik snap gewoon niet hoe het werkt:razz:

Bijdrager
    KarelWillem

Betaalde servers??

Hahahahahahahahahahahahaha….:lol:

Als ik dan toch minder legale meuk download, ga ik er zeker niet voor betalen.

Bijdrager
    tvdb314

Konden we maar gewoon met de Apple tv series kijken dan was al dit gedoe overbodig zucht….

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, eigenlijk is al dat gedoe ook overbodig.
    Ik heb alle series die ik leuk vind gewoon allang op HD staan.

Daar heb ik geen nieuwsgroepen voor nodig.

Maar ik wil en probeer nog steeds het enthousiasme van velen te begrijpen.
    Ik snap alleen inmiddels wel dat je zonder betalen niet zo heel ver komt binnen het nieuwsgroep-gebeuren.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ligt aan je provider.

Bijdrager
    brinkey
    mymac op 22 september 2010

@brinkey ik heb dat al een hele tijd maar ik krijg er maar geen nzb uit… Heb t dan ook maar opgegeven, ik snap gewoon niet hoe het werkt:razz:

klik

Bijdrager
    Nick Nack

Ik heb zojuist het volgende gedaan, en zoals het er nu uit ziet gaat dit werken:

Ik heb bij Usenet-International een Block account gekocht van €4,-, mocht dit echt werken neem ik gewoon een Diamond onbeperkt abonnement van €9,95 per maand.

Ik heb Sabnzbd+ geinstalleerd en geconfigureerd.

Ik gebruik http://www.nzbmovieseeker.com voor het uitzoeken van films en het makkelijk maken van NZB bestanden.

Ik heb even gauw een testje gedaan net en de download stond al op 2MB per seconde.

Is het nu dus zo dat je waar dan maar ook een account kan kopen en dan via elke site kan downloaden?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.