8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Fokker3

Gezocht: tool voor overzicht fonts

Ik ben op zoek naar een tooltje, waarmee ik een (visueel) overzicht kan genereren van mijn fonts. Dat mag in PDF formaat zijn, of op papier, dat maakt me niet heel veel uit.
    Mijn eisen zijn:
    1) MacOS X native (geen classic apps graag)
    2) moet veel fonts aankunnen (zeg een lijst van 500 fonts moet geen probleem zijn)
    3) moet niet-aktieve fonts kunnen gebruiken (en weer afsluiten na het overzicht gemaakt te hebben, zodat ik na gebruik van de tool niet ineens alle fonts open heb staan!)
    4) ik wil zelf de layout kunnen bepalen (welke tekst, of de fontnaam in dat font moet of niet, hoeveel fonts op 1 pagina, enz)

Ik heb al één en ander geprobeerd, zoals FontBook (zat bij mijn SuitCase X1, maar voldeed niet aan eis 3), FontVista (crashed bij teveel fonts), en ben nu aan het kijken naar FontCat. Maar voordat ik weer iets koop dat niet voldoet, heeft iemand een tip??

Bijdrager
    remier

Wat dacht je van Font Book in Panther? :?

Bijdrager
    arneblk
    ”Fokker3″

Ik heb al één en ander geprobeerd, zoals FontBook (maar voldeed niet aan eis 3)

Bijdrager
    remier

Sorry, iets te snel gelezen :sealed:

en kan je niet hier een beetje mee stoeien?:

Interactief activeren
    Je kunt in Lettertypencatalogus lettertypen in- en uitschakelen, afzonderlijk of in groepen, zodat je zelf kunt bepalen welke lettertypen in een programma worden weergegeven. In Lettertypencatalogus kun je de lijst met lettertypen inkorten tot die lettertypen die je ook werkelijk gebruikt. Je hoeft het programma waarmee je werkt niet opnieuw te starten om de wijziging te zien. Als je werkt met veel verschillende lettertypen, kun je voor elk project de juiste lettertypen opgeven. Dat is vooral handig als je meerdere versies van dezelfde lettertypefamilies hebt.

Bijdrager
    MacBeer

Ik heb even gezocht naar een tool die Font Gander heet.
    Een tijdje geleden heb ik van mijn complete fontbibliotheek pdf’s gemaakt. Dit zonder de fonts in te laden.
    Echter denk ik dat deze tool niet meer gemaakt wordt voor OSX.
    Jammer, want dit was een van de weinige tools die deed wat ik vroeg. Helaas moest ik wel alle fonds met zo’n 20 tegelijk importeren. Meer ging niet want dan liep de Mac vast. Ik denk dat je er toch langer mee bezig bent dan je denkt.

Kijk eens of hier of hier iets bijzit.

Bijdrager
    Fokker3

@MacBjorn: Exact, iets als Font Gander voor OS-X. Ik zal die links die je gaf eens nalopen!

@remier: Fontbook uit panther (in het nederlands Lettertypencatalogus geheten) doet ook andere dingen, namelijk de fonts activeren. En dat wil ik niet. De FontBook die ik bedoelde is die van Lemke Software, makers van ook GraphicConvertor. Dit werd meegeleverd met Suitcase X1, maar is lastig als je een map met 300 fonts wilt printen: je moet dan elk font apart kiezen en printen.

En tenslotte ter verduidelijking: ik wil dus dat overzicht het liefst op papier!

Bijdrager
    dash

Leuke tip misschien,

een extensis suitcase (een fontbeheerder) maar zeker weten ook iview media (pro).
    Hiermee kan je drag and drop en hupsakee zie je je fonts.

Succes,

Eko

Bijdrager
    bruno

Dan heb je allemaal pixelfonts:(

Kan font reserve het niet?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.