30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

[opgelost] Gezocht: speakers die werken met Airplay over WiFi/Bluetooth

Kan iemand een goede speaker aanbevelen die met Airplay (via wifi of bluetooth) werkt?
    Of anders een oplossing waarbij ik in ieder geval direct vanuit Spotify kan streamen?

Liefst niet al te duur. Mooi geluid is belangrijk, maar ik ben geen audio-fijnproever, dus liever ‘goedkoop & mooi’ dan ‘duur & perfect’.

De oplossing met gewone boxen en Airport Express is mij te onbetrouwbaar – teveel onderbrekingen (of is de meest recente Airport Express veel beter?).

Dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  alaska.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    jordi99

HOMEPOD ?

Moderator
    Night

Ik geloof niet dat de Homepod voldoet aan de eis “goedkoop”…;-)

Bijdrager
    KarelWillem

“Goedkoop” is relatief.
    Wat jij goedkoop vindt, ervaart een ander wellicht als “te duur”.

Bijdrager
    KarelWillem

De oplossing met gewone boxen en Airport Express is mij te onbetrouwbaar – teveel onderbrekingen…

Dat is onzin.

Zelfs de allereerste Airport Express had geen enkele last van haperingen bij een normaal functionerend netwerk.

Anyway… de Express zal niet meer of minder problemen opleveren dan elke andere willekeurige AirPlay configuratie.

Maar heeft wèl het voordeel dat je veel meer keus hebt, en dat je veel flexibeler bent in eventuele latere updates.

Bijdrager
    TheBigZ

Of anders een oplossing waarbij ik in ieder geval direct vanuit Spotify kan streamen?

Draadloze speakers met Spotify support

Bijvoorbeeld voor €99: http://www.pioneer-audiovisual.eu/sites/default/files/datasheets/english/XW-SMA1.pdf

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    nnsa

De vraag op zich is helder, maar lastig te beantwoorden, vanwege subjectieve elementen, waaronder prijs/budget. Wat is duur, wat is goedkoop in relatie met de geluidskwaliteit en bouwkwaliteit ?

Om toch een richting te geven zou de BOSE Mini Soundlink II een overweging kunnen zijn. Je hebt dan stereo uit één speaker met een geweldig geluid. Deze bose verbindt via bluetooth.

De airplay varianten zijn ook niet echt ‘goedkoop”

Als je voor bluetooth kiest, dan zijn er vele alternatieven. Je hebt dan meestal een mono exemplaar, waarvan je er eigenlijk teee zou moeten hebben. Maar om er twee op BT aan te sluiten geeft meestal een “gedoe” in de app.

Een alternatief zou nog kunnen zijn om twee actieve conventionele boxen te kopen (luidsprekers met een ingebouwde versterker) en die via een BT-kastje (logitech en philips) aansluiten. Maar ik denk dat die BOSE mini zo’n gek idee nog niet is. Niet het goedkoopste, maar ook niet het duurste, maar wel een zeer goede geluidskwaliteit en makkelijke oplossing, ook qua formaat.

Bijdrager
    nnsa

De Oplossing van TheBigZ (Pioneer SMA1) zou ook kunnen, maar vereist waarschijnlijk altijd een WiFi netwerk, omdat er geen BT op zit. Tevens werkt op die speaker alleen de betaalde Spotify (connect) oplossing, maar wellicht is dat geen probleem). Het geluid zal goed klinken, maar is wel mono.

Bijdrager
    fixar

Afhankelijk van de grootte van de ruimte kun je ook prima resultaten behalen met 2 x de Sonos Play 1…

De DSP in deze units zorgt ervoor dat wanneer je op “normale” geluidssterktes speelt er toch de indruk van een aanwezig laag is. Voor het geld een prima oplossing (in mijn ogen niet “duur”, zeker niet als je een aanbieding weet te vinden waarbij je er twee te gelijk aanschaft voor een lagere prijs)

Bijdrager
    TheBigZ

Tevens werkt op die speaker alleen de betaalde Spotify (connect) oplossing, …

Via AirPlay kun je ook de gratis Spotify versie beluisteren.
    .
    .
    Deze speaker heeft overigens een ingebouwde web-interface (zoals je ook vaak in routers hebt). Zie filmpje.
    .

Bijdrager
    Milez

De oplossing met gewone boxen en Airport Express is mij te onbetrouwbaar – teveel onderbrekingen…

Dat is onzin.

Zelfs de allereerste Airport Express had geen enkele last van haperingen bij een normaal functionerend netwerk.

Is dat onzin? Het internet staat anders vol met mensen die hierover klagen. Ik ben er eentje van. Ik ben er nooit in geslaagd AirPlay via Airport Express goed te laten werken en mijn netwerk functioneert nochtans normaal.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Milez.

Bijdrager
    nnsa

@alaska:

Wil je je budget bekend maken ?, liefst met een bandbreedte, anders hebben we staks een B&O Beoplay A9 advies erbij…

Bijdrager
    goulashkanone

Wat dacht je van een 2e hands Airport Express (voorjaar 2012) samen met een iPod hifi?
    Samen op Marktplaats te vinden voor onder de €200.
    Dan heb je, mooi, handig, goedkoop en goed!
    Zit ook nog een afstandsbediening bij als leuke extra.

Ik heb zo’n setje hier staan en dat klinkt echt super, ongeveer te vergelijken met de Sonos Play5 speaker.
    Heel af en toe heb ik wel eens een hapering, bijv. 2 x in de week een seconde, maar verder niet.
    En dan gebruik ik alles draadloos, als je het een probleem vind zou je het ook gewoon bedraad kunnen aansluiten.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  goulashkanone.

Bijdrager
    McD44N

Als je nu problemen hebt met je draadloze netwerk, zou ik eens kijken of je daar iets kunt verbeteren. Een ander kanaal gebruiken (minder in de range van je buren), of een extra accesspoint nemen, als je router te ver van de Airport of draadloze luidsprekers staat..

https://tweakers.net/categorie/314/access-points/producten/

Bijdrager
    alaska

Dank voor alle tips totnutoe!

Het budget is tussen de 1 en 400 euro, maar liefst onder de 200 euro.

Kun je met de Sonos Play 1 direct vanuit Spotify streamen (vanaf zowel iPad, iPhone en laptop)?
    Ik vind het namelijk jammer dat je voor je iTunes content de Sonos app moet gebruiken.

De Pioneer SMA1 is ‘Discontinued’ zag ik ergens, en krijgt wisselende reviews (iemand had er twee gekocht, waarbij er eentje wel goed en de ander vrij slecht geluid bleek te hebben). Op zich wel een mooie prijs.

Wat is beter (d.w.z. wat zijn de voor- en nadelen): een speaker via WiFi of via Bluetooth?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: Je kunt je eigen bericht corrigeren en uitbreiden via 'Bewerk' als je op het driehoekje klikt dat je ziet als je met je muis over je eigen Avatar gaat

Bijdrager
    fixar
    alaska op 26 juni 2017

….
    Kun je met de Sonos Play 1 direct vanuit Spotify streamen (vanaf zowel iPad, iPhone en laptop)?
    Ik vind het namelijk jammer dat je voor je iTunes content de Sonos app moet gebruiken.

Volgens mij is dit met de huidige software inderdaad wel mogelijk.

edit: volgens Sonos ook: http://www.sonos.com/nl-be/spotify-on-sonos

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  fixar.

Bijdrager
    nnsa

Ik blijf mijn tip natuurlijk verdedigen en je houdt nog 1 € over ook…

Bij een stationaire opstelling wint AirPlay/WiFi het van B(lue)T(ooth) op gebied van geluidskwaliteit en stabiliteit. BT is daar in tegen weer flexibeler qua portability. De (BOSE/BT) speaker kan je dus ook heel leuk mobiel gebruiken, overal in huis en desnoods in je fietstas…

Maar de huidige BT levert ook een goede/voldoende geluidskwaliteit zolang je geen HiFi-freak bent.

[P.S. ik heb verder geen binding met BOSE o.i.d., ben gewoon een tevreden klant].

Bijdrager
    nnsa

Alleen voor Spotify Premium gebruikers:

http://www.sonos.com/nl-nl/spotify-on-sonos

Bijdrager
    pruus

En even iets heel anders voor ca. € 170,-:
    BeoPlay P2 uitgebracht. Deze portable Bluetooth speaker combineert de premium B&O ervaring.
    https://www.fonq.nl/product/bo-play-beoplay-p2-portable-bluetooth-speaker/214444/?channel_code=544&s2m_product_id=203525&utm_source=adwords-shopping&gclid=CLzv55fI29QCFQEo0wodEwALbA&gclsrc=aw.ds
    En een review:http://www.techradar.com/reviews/bo-beoplay-p2
    Niet dat ik aandelen heb. Ik vind dit gewoon een mooi formaat en goede uitvoering.

Bijdrager
    nnsa

Bang & Olufsen Beoplay P2 is een compacte bluetooth-speaker

BeoPlay P2, leuk ding, maar mono-geluid. Futuristische bediening (handig ?). USB-c aansluiting (handig ?, altijd verkeerde kabeltje…)

Bijdrager
    gipsman

2x Sonos1 = ca.€400, 1 exemplaar is ook al goed als je geen stereogeluid nodig hebt.
    De Sonos5 klinkt vele malen beter dan de 1 maar samen…€1000. No way dus.
    Als je een iPhone of iPod of iPad met spotify app in een airport express plugt, en vandaar dan naar een klassieke hifi gaat, vintage of gloednieuw, dan gaat het wellicht altijd zonder haperingen. Het over the air comfort is dan weg natuurlijk, en dat wil je niet kwijt denk ik.

Bijdrager
    nnsa

Dan deze ook nog maar even…

https://www.audiostreamershop.nl/product/556380/ue-megaboom-zwart.html?tid=pla-106391814504&ref=359192&label=22712-AGI-40568967015-ASI-106391814504-556380&gclid=CJnr3vzp29QCFaoW0wodk-0G3A

USP: met een bijbehorende app kan je hem aanzetten (op afstand), meerdere exemplaren koppelen (stereo) en een goed geluid. Zeer goed BT bereik (30 meter).

Bijdrager
    koen

Bij ons gaat het wireless naar de AE en dan via een draadje van de AE naar de Aux ingang van onze stereo installatie. Werkt prima!

Bijdrager
    nnsa

Beste Koen,

Beslist niet onvriendelijk bedoeld, je antwoordt klopt als een bus, want zo heb ik een ‘draadloze’ professionele hoofdtelefoon aangesloten op de AE. Feitelijk is dit dezelfde situatie, alleen met een glaskabeltje. Echter was dit volgens mij de vraag niet. Er werd om een (niet te dure) luidspreker gevraagd via Airplay of BT.

Bijdrager
    TheBigZ

Goede suggestie van Koen.
    Voor €35 heb je een Chromecast Audio met o.a. Spotify support.

https://www.google.com/chromecast/audio/

https://tweakers.net/pricewatch/464680/google-chromecast-audio-zwart.html

Bijdrager
    pruus

Bijdrager
    erwinde

Dat is onzin.

Is dat onzin? Het internet staat anders vol met mensen die hierover klagen. Ik ben er eentje van. Ik ben er nooit in geslaagd AirPlay via Airport Express goed te laten werken en mijn netwerk functioneert nochtans normaal.

Karel-WIllem heeft helemaal gelijk. Als er problemen zijn met airplay ligt dat bijna altijd aan het lokale netwerk en/of de router en het wifi access point. Met andere applicaties vallen dat soort netwerk problemen niet of nauwelijks op. Tc/ip zorgt er immers voor dat het mislukte pakketje opnieuw wordt verzonden en b.v. je webpagina verschijnt normaal, zij het een fractie van een seconde later. Met geluid wordt zo’n foutje wel snel hoorbaar als een hikje, zeker als er heel veel retries nodig zijn op een slecht netwerk.

Goede router gebruiken (met werkende ondersteuning voor bonjour, sommige merken maken daar echt een potje van), goed dimensioneren en rustige frequenties gebruiken. Als dat laatste niet kan, zoals in een flat, de airport express met een netwerk kabel aansluiten. Werkt probleemloos.

Voor de volledigheid, ik gebruik Airplay al vanaf het begin met zowel een airport express als 2 Apple TV’s en een Denon versterker met ingebouwde Airplay functionaliteit. Moet het eerste probleem ermee nog tegenkomen.

Bijdrager
    nnsa

En de winnaar is…:

BOSE Soundtouch 10

https://www.bose.nl/nl_nl/products/speakers/wireless_speakers/soundtouch-10-wireless-system/buy.html?mc=02_PS_WS_BO_00_GO_&gclid=CL7Wip7F3dQCFc8K0wodlmwGNw&gclsrc=aw.ds

– Past binnen budget;
    – Goede geluidskwaliteit;
    – AirPlay;
    – Bluetooth;
    – Kek design;
    – Koppelbaar met meerdere exemplaren;
    – Afstandsbediening;
    – Internet radio;
    – Spotify Premium speelt op apparaat af;

Met alle adviezen die ik heb gegeven, heb ik zelf ervaring en/of in bezit.

Bijdrager
    koen
    nnsa op 26 juni 2017

Beste Koen,

Beslist niet onvriendelijk bedoeld, je antwoordt klopt als een bus, want zo heb ik een ‘draadloze’ professionele hoofdtelefoon aangesloten op de AE. Feitelijk is dit dezelfde situatie, alleen met een glaskabeltje. Echter was dit volgens mij de vraag niet. Er werd om een (niet te dure) luidspreker gevraagd via Airplay of BT.

Lees de vraag nog maar even terug dan.

Kan iemand een goede speaker aanbevelen die met Airplay (via wifi of bluetooth) werkt?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    nnsa

Lees de vraag nog maar even terug dan.

Eens.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.