9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucas Raggers

Gezocht: stijlvol webmail script

Zo’n twee jaar geleden vond ik een leuk webmail script genaamd roundcube. Sindsdien lijkt er weinig beweging te zitten in de ontwikkeling van dat webmail script.

Vandaar mijn vraag: wie kent een mooi stijlvol, eenvoudig, web 2.0′-achtig webmail script?

Bijdrager
    apenstaartje

Roundcube is inderdaad erg stijlvol vergeleken bij veel van de andere scripts, er lijkt nog wel wat te gebeuren bij Roundcube als je de timeline zo bekijkt, en een nieuwe release staat voor volgende week ergens gepland (nu is nog de vraag of ze dat ook gaan halen natuurlijk). Misschien dus dat het nog steeds wel een goede keus is, wij hebben ook op het punt gestaan deze te implementeren voor een klant, maar uiteindelijk kwam daar het hele webmail gebeuren komen te vervallen (de webmail zou dan voor de gebruikers van die klant zijn).

Zo lijkt het eigenlijk altijd wel te gaan met open source, snelle start, en op een gegeven moment, zo meestal vlak voor een echte release houdt het ineens op.

Verder ken ik (nog) geen andere stijlvolle webmail scripts (nu gebruik ik zelf eigenlijk nooit webmail, heb altijd wel een mac bij de hand:) ). Maar Horde ( http://www.horde.org/ ) is een veelgebruikte en zie ik regelmatig terug. Geen idee hoe de meest recente versie er uit ziet.

Bijdrager
    Lucas Raggers

Horde ken ik. Maar die valt niet bepaald in de categorie ‘mooi stijlvol, eenvoudig, web 2.0′-achtig’ :).

Bijdrager
    apenstaartje

auw.. is dat wat ze er tegenwoordig van gemaakt hebben?
    Hmm, ik heb dan nog ergens een heel wat oudere versie van Horde, en die ziet er eigenlijk nog wel beter uit.

Eigenlijk is die van Apple / .Mac ook wel netjes, gek dat er niet meer van dergelijke webmail clients zijn. Hoewel, de meeste mensen hebben natuurlijk een normale e-mailclient.

Ik vind er zelfs ook nog een waar voor betaald moet worden en ook nog eens ontzettend op Outlook lijkt (en daar wil niemand toch voor betalen?) http://atmail.com/webmail_client.php

Ook zie ik wel eens een Flash based webmail langskomen, deze zijn ook vaak wel wat netter afgewerkt (maar misschien natuurlijk wel wat specifieke functies al zijn de meesten wel te overkomen). (Kan er zo geen vinden… irritant is dat altijd).

Bijdrager
    miel

andere die ik nog wel eens tegen kom: NetMail van Novell en hier in DK waar ik nu studeer gebruikt mn universiteit iPlanet Messenger Express. Maar deze vallen niet echt in de categorie stijlvol.

Bijdrager
    Vrolijk

iets wat niet stijlvol is kun je natuurlijk wel stijlvol maken…

Bijdrager
    cyrus

Roundcube is inderdaad mooi. Hebben we op een demo machine draaien. Wel valt ons op dat het niet goed werkt achter een proxy en dat oudere IE versies moeite met het systeem hebben.

Squirrelmail is ook veel gebruikt maar ook de looks zijn niet om over naar huis te schrijven, stabiel is het wel.

Bijdrager
    computer space

Bij Horde heb je trouwens ook templates. Het programma is erg uitgebreid met calender, notities en synchronisatie met andere medewerkers en pda’s en zo.
    En wat heet stijlvol. Ik heb ook squirrelmail, en dat is retesnel, juist omdat het er zo simpel uitziet. Ik heb het veel liever dan Outlook Webaccess of zo. Wanneer je eens bij iemand op een brakke computer zit werkt het tenminste altijd. Less is More!

Bijdrager
    icreate

deze valt nog wel mee .. staat standaard op mijn server

http://www.uebimiau.org/demo/pop3/

inloggen met “demo” en “demo” als username en pass

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.