7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    volkert

Gezocht: simpel audio bewerkingsprogramma

In imovie06 kun je gemakkelijk muziek bewerken. Op deze 2 sporen; knippen, aan elkaar schuiven,
    overvloeien, stukken harder/zachter maken etc. Daarvan exporteer ik deze naar een aiff. bestand.
    Eigenlijk is dit programma bedoeld ter ondersteuning bij films/foto’s.
    Zijn er op dit vlak ook soortgelijke programma’s. Garageband heb ik, maar die is weer iets te groot
    en te uitgebreid. Graag advies.

Volkert Waalkens

Bijdrager
    Pieterr

Een bekende is Audacity. Maar ook dit programma is vrij uitgebreid.

Bijdrager
    sanius

Garageband te uitgebreid?! Ik vind het behoorlijk gelimiteerd moet ik eerlijk zeggen… Daartegenover staat wel dat het een eenvoudig te begrijpen programma is (tenzij je al eerder met andere software hebt gewerkt, dan zijn bepaalde termen moeilijk te begrijpen..)

En hoe onuitgebreid wil je het dan hebben? Simpelweg stukjes eruit knippen en achter elkaar plakken ofzo? Dan kun je Quicktime Pro gebruiken (al heb je hierbij totaal geen visuele referentie, dus lijkt het meer op cassettebandjes in stukken knippen en aan elkaar plakken).

Anyway, ik denk dat Audacity voor je geschikt moet zijn. Google maar even.

Bijdrager
    GrizzDesign

allereerst raad ik eigenlijk gewoon alsnog GarageBand aan, maar mocht je dit echt niet willen…

… Bijf dan gewoon iMovie 6 HD gebruiken…

Moderator
    unSOUND

Amadeus Pro gebruik ik al jaren voor dergelijke taken.

http://www.hairersoft.com/AmadeusPro/

Bijdrager
    Marius1976

Garageband is perfect hiervoor. En ook al heeft het veel mogelijkheden (hoezo gelimiteerd trouwens?) hoef je van al die mogelijkheden geen gebruik te maken. Het werkt enorm ‘voor de hand liggend’.

Ik werk beroepsmatig altijd met Logic, maar tegenwoordig maak ik m’n eerste opzet altijd eerst in garageband, en dan ga ik in Logic bijschaven.

Groet
    M.

Bijdrager
    DESMEV

Inderdaad Amadeus Pro. Als testversie te downloaden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.