9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

Gezocht: “Separator” voor de Dock!

Bij de meeste OS X programma’s kun je de toolbar aanpassen. Dan kun je ook een z.g. “Separator” plaatsen om icoontjes een beetje te groeperen.

Ik zoek eigenlijk zoiets voor de Dock, bestaat dat? Zo is er bijvoorbeeld in het Dock een lijntje tussen de prullenbak en de zooi die links staat, ik zou graag meer van die lijntjes hebben om bijvoorbeeld alle audio-, video-, beeld- en andere tools in groepjes bij elkaar te houden.

Moderator
    Adriaan Mol

Klopt, ik weet niet of er tools voor zijn, maar er is in principe een andere manier:

Verander het icoontje van een erg klein programma (maakt niet uit wat) in een invisible icoontje (gewoon een icoontje met een volledig doorzichtig plaatse). Dan noem je deze ” ” (spatie), sleep deze in je Dock en je hebt space! Wil je er nog Ć©Ć©n? Copieer het “programmatje” en noem deze ” ” (twee spaties).

Adriaan

Bijdrager
    pepe

Hoe inventief….

Bijdrager
    Ruben

Heel inventief… maaruh… hoe maak ik een lijntje als icoontje en belangrijker, hoe wijs ik dat toe aan een programma in het dock? Ik ken alleen maar het slepen van apps uit mijn “Applications” folder.

Andere oplossing is misschien folder in het dock, maar dan moet ik daar weer icoontjes aan geven om het duidelijk te houden. Weet iemand hoe ik dat doe, icoontjes aan folder geven dus. Zie wel eens programma’s die dat hebben, maar hoe ze het doen is mij nog een raadsel.

Bijdrager
    Ruben

Okee, dat over het veranderen over icoontjes kwam ik toevallig al ergens anders tegen, echt weer iets voor Apple, zo simpel mogelijk met knippen en plakken. Een kind kan de was doen, maar als ex Windows gebruiker zocht ik natuurlijk weer veel te ver.

Blijft mijn vraag over hoe ik een folder in het dock kan plaatsen…

Bijdrager
    michelvdb

Icoontjes kopiƫren kan je met de Toon info venstertjes.
    Je opent het Toon info venster van de te wijzigen map en van de bronmap of bronprogramma.
    Klik het bronicoontje, het krijgt een blauwe rand en kopiƫer Cmd+C.
    Klik op het doelicoontje en plak Cmd+V

Bijdrager
    sidartha

Verander het icoontje van een erg klein programma (maakt niet uit wat) in een invisible icoontje (gewoon een icoontje met een volledig doorzichtig plaatse).

en daar ben ik nu benieuwd naar, hoe doe je dit ?

Bijdrager
    Harry

een folder in de dock doe je dor de folder te slepen naar de dock en hem los te laten rechts van de scheidslijn die je kunt zien. Gelijk naast de prullenbak dus

Bijdrager
    boesboes

de oplossing:

maak een icoontje. ( een seperator lijntje in uw geval)
    maak een nieuwe map, en geef die map uw icoontje.
    dan verander je de naam van uw map naar bvb mapje.app

met andere woorden, gewoon .app bijzetten, en dan denkt osx dat het een programma is, en dan kun je die gewoon tussen de programmas in je dock zetten

voila, asjeblieft

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.