6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Gezocht: Programmeurs voor een nieuw project

Hi All,

Ik zoek 1-2 ervaren programmeurs voor een nieuw project dat ik op wil gaan starten.

Het eindproduct zal een shareware programma zijn waarvan de opbrengsten volgens inzetpercentage verdeeld zullen worden.

Het project zelf zal niet enorm veel regels code bevatten, een regel of 3,500 tot 4,000 voor de eerste versie.

Gewenste ervaring? Audio (programmeer-technisch gezien) is een pré.
    Taal? Objective-C met de Cocoa en Carbon APIs
    IDE? Xcode

Mocht je interesse hebben neem dan contact met me op. Contactgegevens staan vermeld in mijn profiel.

Bijdrager
    benj1989

Hoi,

ik heb geen objective-c ervaring, maar ik zou eventueel wel de website kunnen verzorgen.
    Mogen we weten over wat het gaat?

Grtjs,
    benj

Inactief
    Anoniem

Ik begrijp dat het handig zou zijn om te vertellen waar het over gaat, maar dat is logischerwijs niet mogelijk:)

Bijdrager
    benj1989

dat kan ik begrijpen :wink:

Bijdrager
    rvamerongen
    ”Reflex”

Het eindproduct zal een shareware programma zijn waarvan de opbrengsten volgens inzetpercentage verdeeld zullen worden.

Misschien een discussie punt ( zonder naar reflex te wijzen), en als algemeen bedoeld in de shareware sfeer. Dus niet commercieel.
    Hoe wordt hier mee omgegaan? B.v, code regels tellen, uren, inbreng kwa communicatie, beheer, design.?
    Worden er waarden gegeven aan de diverse items, zoiets als, inzet = design uren * 115 %, inzet = beheer uren * 85%?

Reflex als je vind dat dit buiten je topic wilt hebben dan zal ik deze hier stoppen en een nieuwe aan maken. Maar ik denk dat dit ook voor jouw interresant kan zijn.

Inactief
    Anoniem

Ah, dat is inderdaad een interessante discussie. Deze kan opzich ook best hier gevoerd worden, daar reacties op het project zelf toch off-forum zijn.

Hoe wordt hier mee omgegaan? B.v, code regels tellen, uren, inbreng kwa communicatie, beheer, design.?
    Worden er waarden gegeven aan de diverse items, zoiets als, inzet = design uren * 115 %, inzet = beheer uren * 85%?

Zoals iedereen weet is het aantal klocs geen goede maatstaf om de taart aan te verdelen. (of ik ging ineens mijn code documenteren volgens de universiteitsmanier;) )
    Hoe ik het meestal doe is middels overleg. Nu werk ik zelf meestal met kleine teams, 2-3 man, dus dan kan dat wel. Ik roep ze bij elkaar, en dan gaan we overleggen. Dat is tot nu toe altijd goed gegaan.

Echter, als je met grotere teams werkt zul je ook qua structuur een directere planning hebben naar je programmeurs toe. Je geeft aan welke module ze moeten maken, en betaalt of op voor-ingeschatte basis een vast bedrag, of een vooraf vastgesteld percentage van de opbrengst voor die module.

Uren gaat ook niet. Dat is sowieso een onmogelijk iets bij het programmeren, uren administreren. Iedere programmeur weet dat je ook met je problemen keihard bezig kunt zijn in je slaap, op de fiets en aan tafel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.