11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Barney1985

Gezocht: programma om zelfstartende cd dvd te maken.

Ik ben er niet zeker van of dit het goede subforum is, maar omdat het over html gaat.

Momenteel leg ik de laatste hand aan mijn stageverslag, bestaande uit een aantal pdf documenten, powerpoint quizzes en html pagina’s. Nu wil ik deze als een interactieve cd-rom aanbieden aan mijn stagebedrijf. Hoe maak ik een interactief cd menu, van waaruit kan worden doorgeklikt naar de verschillende onderdelen van mijn verslag.

Het is de bedoeling dat het een soort webpagina op cd-rom wordt, die automatisch start bij het laden van de cd-rom.

Ik ontwikkel dit op een mac, maar de gebruikers zitten allemaal op windows xp of hoger. Hybride is dus het woord.

Wie kan me tips geven/helpen?

Alvast bedankt.

PS: voor windows is dit de oplossing, maar op een mac heb ik daar niets aan.

Bijdrager
    MacMasore

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets als autoRun gezien als ik een cd of dmg in men mac steek, ben je zker dat dat wel bestaat?

Bijdrager
    DoubleD

Toch maar zelf iets in “Visual Basic” :sealed: maken dan…? Voor de mac ben ik zoiets nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. :)

Bijdrager
    MarcelK

Hoort eerder thuis bij ‘Overige Software’…

Bijdrager
    freshface

Met toast kan je een cd laten autorunnen.
    Maar met iDVD pro kan je zelf een dvd interface maken.

Bijdrager
    Barney1985

Wat ik bedoel is vooral, hoe zorg ik ervoor dat bij mijn doelgroep met windows XP en IE bijvoorbeeld mijn pagina index.htm te zien is, full screen vanaf het begin.

Trouwens, bedankt voor de suggestie van Toast, maar dit is eenmalig en dan is $79 een beetje duur.
    iDVD is ook geen oplossing: kun je alleen maar links maken naar foto, video en muziek.
    Ik heb pdfjes en pps.

Bijdrager
    Black Mamba

klikkerdeklik

Je kan alleen een exe laten autorunnen, maar op de link hierboven kan je een exe downloaden die op zijn beurt dan weer de html opent.

Bijdrager
    BenDover
    Bijdrager
    Elger Sio

De oplossing is Director, Mac/PC, oud/nieuw maakt niet uit.
    Het zal alleen een studie opzichzelf zijn om Director onder de knie te krijgen.
    Met een beetje verstand van JavaScript kom je er wel.
    Je hebt 30 dagen om er iets moois van te maken

Bijdrager
    earnst jelke

klein scriptje maken in een teksteditor:

OPEN=TEST.EXE
    ICON=TEST.ICO

opslaan als autorun.ini en het werkt.

Bijdrager
    Barney1985

Hartelijk dank voor jullie hulp, Ik weet genoeg. Maar even op die verschrikkelijk windows xp bak van huisgenoot zo’n autorun in elkaar draaien.

Slotje?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.