7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    alaska

Gezocht: mooie agenda template (voor Word)(of online maar printbaar)

Hallo!

Voor een organisatie met een drukke jaaragenda zoek ik een (Word) agenda-template die ze zelf kunnen invullen, maar sommige dagen hebben 8 agenda-items, en andere maar 1, dus de template moet flexibel zijn, en er mooi strak & professioneel uitzien.
    Ze willen een maandweergave en liefst ook een jaarweergave.

Ik had zelf al wel een mooi ontwerp gemaakt in InDesign, maar dat was toen nog niet duidelijk was dat ze zelf moeten kunnen editen, en dat sommige dagen zo druk zouden zijn (de briefing was verkeerd).
    Idealiter is er iemand in te huren die mijn ontwerp omzet naar een Word template, maar dat zal wel lastig zijn, dus iedere suggestie voor een mooi (Word) template is zeer welkom.

Een online agenda die er mooi uitziet en goed printbaar is, is ook een optie.

Er is budget om e.e.a. aan te kopen.

Dank alvast!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  alaska.

Bijdrager
    koen

Kijk eens naar Fantastical. Het is geen template maar wel een veel geprijsde kalender app die beschikbaar is voor iOS en OS X.

https://flexibits.com/

Bijdrager
    alaska

Dank Koen!
    Helaas moet het te editten zijn op een PC…

Bijdrager
    Shmoo

Heb je al eens gekeken naar Slack?

Dit is serieus ongekend, bijna niemand kent deze dienst op dit moment maar dit gaat zo ontzettend groot worden in het bedrijfsleven als vervanger voor het heen en weer mailen en forwarden tussen al je collega’s.

Het gaat een lang verhaal worden om precies uit te leggen hoe je dit moet gaan opzetten in het gebruik van een agenda die je samen beheert maar ik denk dat je dit zelf na het bekijken van een aantal YouTube filmpjes en een beetje proberen wel ziet waar het naar toe gaat en dat de integraties bijna oneindig zijn of dat er altijd wel een oplossing is. Uiteindelijk koppel je nog het Twitter-account nog aan deze dienst om alle Tweets over het bedrijf in een groep te laten droppen zodat jullie samen kunnen bepalen wat jullie gaan retweeten en wat niet.

Wat je nodig hebt, ( snelle setup )

– Een centraal Gmail account ( dit moet Gmail zijn vanwege hun API systeem dat de rest niet heeft #slapen ).
    – Labels + filters aanmaken binnen dat Gmail account zodat inkomende mailtjes ( toekomstige agenda items ) direct worden verplaatst naar de juiste labels/inbox
    – ToDoist, niet zo’n heel geweldig stoer bedrijf maar wel de beste en meest complete ToDo app die er bestaat.
    – Een IFTTT account zodat de mailtjes automatisch taken worden binnen ToDoist.
    – Slack om met elkaar te communiceren over de agenda ( ToDo items ) en alles binnen je bedrijf/team.
    – Mogelijk een aantal Slack integraties met bovenstaande diensten of andere handige meer algemene diensten, denk aan Twitter, Dropbox en al die knoei die je dagelijks gebruikt.

Daarna is het alleen een kwestie van het nieuw aangemaakte Gmail adres mailen wanneer je een item wilt toevoegen aan je agenda. Type onderaan het mailtje op een nieuwe regel: Vergadering X en Gmail zal het inkomende mailtje automatisch verplaatsten naar de inbox met label Vergadering X. Zodra dit gebeurd Trigger je IFTTT die het mailtje ophaalt en in ToDo een nieuwe taak aanmaakt binnen het project Vergadering X en koppelt er mogelijk ook weer labels aan..

Jullie zien dit gebeuren. Praten er over in Slack en komen tot de conclusie dat Vergaring X item volgende week dinsdag moet gebeuren. Nou één iemand gaat in de ToDoist app neemt deze taak en koppelt deze aan volgende week dinsdag.
    Iedereen met dat ToDo account op zo’n telefoon, iPad , computer of wat dan ook ziet op dinsdag een badge verschijnen met 1 taak voor die dag.

Dit is maar de meest simpele oplossing, je kunt natuurlijk zoveel filteren en waarschijnlijk nog handigere manieren uitvogelen die beter passen bij de manier waarop jullie samenwerken.
    Bijv. het versturen van mailtjes kan ook gewoon vanuit Slack, je bent dus niet eens meer verplicht om je mailprogramma daar voor te openen. Je installeert dan een plugin genaamd MailClark in Slack en daarna tik je in Slack:

`
    :email:

Subject: Je onderwerp

Content van het mailtje
    – Blablabla
    – Blablabla

@mailclarck send: naam@example.com
    `

De MailClark bot binnen Slack zal dit berichtje vinden en het mailtje opmaken en verzenden. Ik bedoel hoe snel wil je werken vanuit één app terwijl je eigenlijk 3 of 4 verschillende diensten gebruikt en allemaal taken laat doen.

Goed bekijk een aantal YouTube filmpjes van bovenstaande voorbeelden en begin eens een beetje te spelen en proberen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    iMac Lover

Als me even officiële Microsoft office licentie hebt
    Kun je tientallen templates van uit Word of Excel downloaden bij Apple
    Ik heb ooit eens eentje zelf gemaakt in Microsoft

Als je geen officieel office licentie hebt
    Kun je iemand anders met een officiële Microsoft Office licentie vragen, of hij ze voor je wil downloaden
    En deze op een USB stikje wil zetten of mailen, of via cloud wil delen

Bijdrager
    iMac Lover

Ps ik bedoel niet bij Apple, maar bij Microsoft downloaden

Gr

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.