-
Q:
Gezocht mensen met een Ipod usb / AirPort Express
Ik zoek mensen die een Ipod usb en AirPort Express-basisstation met printer aansluiting
Ik heb zelf een AirPort Express-basisstation met AirTunes en een Ipod Nano.
Ik ben het aan het uitzoeken om via usb aansluiting van AirPort Express-basisstation een Ipod Nano aan te sluiten. En om erin te komen!
Ik ben al zo ver om hem via AirPort op te laden.
En ik ben achter gekomen dat hij een ftp://192.168.1.9 binnen kunt komen alleen nog de password moet ik nog hebben.
Wie weet wat die password is!
Of vind het leuk mo uit te vogelen hoe het zit!!
ftp://192.168.1.9 nummer kan verchillend zijn!
”macboy”Ik ben al zo ver om hem via AirPort op te laden.
Met alle respect, maar je nano via dat airport station opladen gaat niet verder dan het inpluggen in de usb aansluiting. Om dan te schrijven “Ik ben al zo ver om….” klinkt alsof je een soort halsbrekende toer hebt uit moeten halen om dat te realiseren.
Maar goed. Het zal ws. niet gaan. Het is geen ‘volwaardige’ USB poort. Er schijnen overigens wel USB poorten te bestaan die je op een netwerk kunt aansluiten.
Wel bizar overigens dat er op een iPod een ftp host zou draaien… waarschijnlijk ftp je niet naar de nano, maar naar een soort print server, die geactiveerd wordt zodra er iets op de usb poort van die airport wordt aangesloten.
Denk ik…
Marius
ik kwam al snel tot de zelfde uitsluitsels als de topicstarter
De ipod connect automatisch, met het verbodsteken op het scherm, en ik kan bij gevolg tijdens het opladen geen muziek draaien. Wat ik net wil doen. Iemand daar een oplossing voor?
Aangezien de ipod connect, kan de ftp daadwerkelijk de ipod zijn. Mss kan iemand een app schrijven om de ipod wel ipod compatible te maken. Stel je voor: de eerste wireless dock al een jaren in je huiskamer zonder je het wist
Die FTP zou dan in je iPod software moeten zitten en ik denk dat er dan allang een of andere slimme jongen achter was gekomen… Je kan ‘m wel aan je Mac hangen en dan weer loskoppelen (icoon naar de prullenmand slepen) maar wel de draad d’r aan laten zitten. Dan laat ‘ie wel op maar kan je tegelijk nog steeds je iPod gebruiken waar ‘ie voor bedoeld is. Muziek luisteren.
Nee, de USB-poort op de Airport is gemaakt voor één doel en dat is een printer. Je kan d’r nog niet eens een scanner aan hangen, laat staan je iPod d’r aan updaten. Opladen kan natuurlijk wel; daarvoor moet d’r alleen maar stroom op staan (en kan dus met een USB hub met eigen voeding ook al).
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.