14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    macboy

Gezocht mensen met een Ipod usb / AirPort Express

Ik zoek mensen die een Ipod usb en AirPort Express-basisstation met printer aansluiting

Ik heb zelf een AirPort Express-basisstation met AirTunes en een Ipod Nano.

Ik ben het aan het uitzoeken om via usb aansluiting van AirPort Express-basisstation een Ipod Nano aan te sluiten. En om erin te komen!

Ik ben al zo ver om hem via AirPort op te laden.

En ik ben achter gekomen dat hij een ftp://192.168.1.9 binnen kunt komen alleen nog de password moet ik nog hebben.

Wie weet wat die password is!

Of vind het leuk mo uit te vogelen hoe het zit!!

ftp://192.168.1.9 nummer kan verchillend zijn!

Bijdrager
    Nikita

Er veel zin heeft het niet, want die USB poort is alleen voor een printer bedoeld. Een scanner werkt bijvoorbeeld al niet eens.

Bijdrager
    Marius1976
    ”macboy”

Ik ben al zo ver om hem via AirPort op te laden.

Met alle respect, maar je nano via dat airport station opladen gaat niet verder dan het inpluggen in de usb aansluiting. Om dan te schrijven “Ik ben al zo ver om….” klinkt alsof je een soort halsbrekende toer hebt uit moeten halen om dat te realiseren.

Maar goed. Het zal ws. niet gaan. Het is geen ‘volwaardige’ USB poort. Er schijnen overigens wel USB poorten te bestaan die je op een netwerk kunt aansluiten.

Wel bizar overigens dat er op een iPod een ftp host zou draaien… waarschijnlijk ftp je niet naar de nano, maar naar een soort print server, die geactiveerd wordt zodra er iets op de usb poort van die airport wordt aangesloten.

Denk ik…

Marius

Bijdrager
    ottovds

ik kwam al snel tot de zelfde uitsluitsels als de topicstarter

De ipod connect automatisch, met het verbodsteken op het scherm, en ik kan bij gevolg tijdens het opladen geen muziek draaien. Wat ik net wil doen. Iemand daar een oplossing voor?

Aangezien de ipod connect, kan de ftp daadwerkelijk de ipod zijn. Mss kan iemand een app schrijven om de ipod wel ipod compatible te maken. Stel je voor: de eerste wireless dock al een jaren in je huiskamer zonder je het wist:P

Bijdrager
    Nikita

Die FTP zou dan in je iPod software moeten zitten en ik denk dat er dan allang een of andere slimme jongen achter was gekomen… Je kan ‘m wel aan je Mac hangen en dan weer loskoppelen (icoon naar de prullenmand slepen) maar wel de draad d’r aan laten zitten. Dan laat ‘ie wel op maar kan je tegelijk nog steeds je iPod gebruiken waar ‘ie voor bedoeld is. Muziek luisteren.

Bijdrager
    ottovds

ja, dat weet ik wel, maar is er geen combinatie om dit ook met de ipod aan airport te doen?

Bijdrager
    Nikita

Nee, de USB-poort op de Airport is gemaakt voor één doel en dat is een printer. Je kan d’r nog niet eens een scanner aan hangen, laat staan je iPod d’r aan updaten. Opladen kan natuurlijk wel; daarvoor moet d’r alleen maar stroom op staan (en kan dus met een USB hub met eigen voeding ook al).

Bijdrager
    ottovds

ja, maar het punt is dat de ipod wel connect met de airport, en niet met een usb-hub.
    Dit maakt dat ik niet naar muziek kan luisteren terwijl hij oplaad aan de airport, maar wel als hij oplaad aan mijn usb-hub

Bijdrager
    Nikita

Kan je dat ding niet direct aan een USB poort hangen dan? De PB 12″ 1.5 (volgens je onderschrift) heeft USB 2.0 …

Bijdrager
    ottovds

klein probleempje met de pb:

hij wil de ipod niet opladen terwijl hij uit of in sluimer staat
    vond ik al altijd een ambetantigheid

nu laad ik ook via de airport express

Bijdrager
    Nikita

Op de FireWire poorten blijft wel stroom staan. Jammer dat die nieuwe iPods daar geen gebruik meer van kunnen maken dan…

Bijdrager
    ottovds

maar mijn vraag is : of je nu je ipod kan disconnecten (bij mij van de airport) door toetsen in te drukken.

Bijdrager
    Nikita

Nee, dat “do not disconnect” komt standaard naar voren zodra je iPod aan een poort wordt gehangen waarvan ‘ie kan opladen. Ongeacht of ‘ie dan via een computer ook te benaderen is…

Bijdrager
    ottovds

ondaks wat jij zegt, gebeurt dit niet met mijn usb-hub hoor

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.