8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSamuel

Gezocht: Mac/iPhone Developer om eendaagse stage te lopen

Ik zit in 3VWO en ik moet voor school een (ééndaagse) stage lopen bij iemand die een beroep heeft wat ik later misschien ook wil hebben. Ik wil later Software Developer voor de Mac/iPhone worden, maar ik ken niemand die dat als beroep heeft. Is er iemand op dit forum die dit als beroep heeft en het leuk zou vinden als ik een dag bij hem/haar stage zou lopen? Mij lijkt het in elk geval erg leuk.

Samuel

Bijdrager
    Sunneh

Hoi MacSamuel,

Ik loop zelf stage op het moment bij een bedrijf waar we iPhone apps maken. Ik weet allee niet wat je er precies van verwacht. Zover ik weet bestaan er nog ook niet bedrijven die hele dagen iPhone apps maken nog..

Het is wel in Nijmegen dus je moet waarschijnlijk even reizen..

Vraag me af wat het nu van 1 dag stage lopen is.. je maakt niet even een app namelijk zo snel. (Tenminste.. wij besteden veel tijd aan design enz).

Bijdrager
    MouseMighty

Veel tijd aan design maar minder aan functionaliteit of is je toetsenbord stuk? 1 dag stage is meer iets van een “snuffelstage”, je kan dan misschien zien wat iemand doet maar in 1 dag? Stel je voor dat ik software developper ben en je kan bij mij een dag meekijken. Wat zou je dan willen zien? Als ik de hele dag code aan het maken ben is het behoorlijk saai denk ik. Dat is echter wel een van de belangrijkste taken van een Software developper. Bedenk eerst maar eens goed waarom je dat beroep wil gaan doen. Misschien wil je eigenlijk wel Industrieel ontwerper worden.

Bijdrager
    PascalW
    ”MouseMighty”

Als ik de hele dag code aan het maken ben is het behoorlijk saai denk ik. Dat is echter wel een van de belangrijkste taken van een Software developper.

Ik krijg sterk de indruk dat je geen idee hebt waar je over praat.

Bijdrager
    Sunneh
    ”MouseMighty”

Veel tijd aan design maar minder aan functionaliteit of is je toetsenbord stuk?

Wow.. jij weet hoe je mensen kan flamen.. me complimenten. Heb je één van onze applicaties weleens bekeken?

ontopic: Ik ben zelf een CMD student en volg de richting C (communicatie/vormgeving). Ik loop SAMEN stage met een I-Student. Drie maal raden wie de functionaliteit erin bouwt. MouseMighty .. voortaan moet je even minder snel iemand oordelen.. al helemaal niet als je een applicatie eerder hebt gezien zodat je er beter over kan oordelen.

Bijdrager
    Brent146

Trouwens, volgens mij is design(=gebruiksvriendelijkheid) minstens even belangrijk als wat een App kan doen.

Bijdrager
    MacSamuel

Het is inderdaad bedoelt als “Snuffelstage”.

@ Sunneh: Ik weet dat er in een dag geen iPhone applicatie wordt gemaakt en ik ben ook niet van plan zelf een app te maken op die dag. Ik wil gewoon meekijken naar hoe een developer te werk gaat. Helaas is Nijmegen te ver voor mij.

Het kan maximaal 1 uur reistijd vanaf Amsterdam zijn.

bezijden de discussie
    @ Brent 146: Ik ben het met je eens, een applicatie die niet te gebruiken valt is geen werkende applicatie a.k.a. windows.

Bijdrager
    Verwijder

het is maar een suggestie maar waar zou je als Mac-programmeur een baan zoeken? probeer eens een paar bedrijven in de buurt te vinden die software voor de Mac en/of iPhone ontwikkelen en vraag of je een dagje mag komen kijken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.