16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

Gezocht: Logic Pro 7 goedkoopst

Hallo,

Ik ben benieuwd naar LP7 maar misschien is het wat te moelijk voor mij dus ik zoek een goedkope manier om eraan te geraken en uit te proberen. Dat zal vermoed ik best gaan via e-bay of tweedehands. Maar wat zoek ik dan best?

Bvb. eerst Logic Express kopen en dan een upgrade naar Pro 7
    Bvb. Logic Pro 5 of 6 zoeken en dan upgrades zoeken naar Pro 7
    Bvb. Bestaan er student-versies die goedkoper zijn maar ook alles kunnen?

Zijn er trials van?

Wie kan mij helpen?

Ik heb ook nog vragen:

Die dongle, moet die erin blijven steken wanneer je werkt of enkel bij het opstarten? Ik heb namelijk maar 2 USB-poorten op mijn iBook en daar steek ik nu mijn geluidskaart in en mijn muis…

Kun je nummers uit Logic inladen in Cubase SX3? Zodat je daar verder kunt werken?

Bijdrager
    mcician

Er is een trial van de XP versie als ik mij niet vergis.

Er stond onlangs een 2de hands versie van XP en Pro op Intermactivity, belgen dus … moet je maar eens nakijken;)

Dongle moet blijven zitten, heb je geen USB keyboard van Apple ? Ik prik hem in in het keyboard, doet ie perfect … met hubs heb ik geen ervaring, maar dat zal wel lukken denk ik.

Die cubase songs, heb ik geen ervaring mee, ik denk dat ie dat niet gaat doen, maar je kan wel je tracks bouncen en die dan openen in logic, vraagt wat werk, maar dat is zeker mogelijk. Moest je hiervoor opteren en je werkt in 24bit, hou ze dan 24 bit en doe de dither in logic …

succes alvast !

Wacht misschien effe af tot 15 maart, we zitten te wachten op een Logic 8 of iets dergelijks met een andere naam, Top Secret …

Bijdrager
    Quad

Ik kan een niet gebruikte versie van Logic Pro 7 voor je regelen voor EUR 750,00

Bijdrager
    corneeltje

Bedoel je dat je een extra keyboard aan je laptop hangt om de dongle in te steken?

Zal Logic Pro 8 niet met dezelfde dongle verderwerken? Maw gaan mensen hun Logic Pro 7 dan van de hand kunnen doen?

XP kan ik niet draaien, enkel OSX.

750 euro kan ik er niet aan spenderen. 250 euro maximum. Ik ben maar een amateurtje die nieuwsgierig is, geen professionele opnamestudio. Misschien doe ik er uiteindelijk niet veel mee… Dan hou ik het wel bij Garageband en Cubase SX3 (bij een vriend).

Bijdrager
    PietjePuk

Er is nog altijd Logic Express, de Pro heb je mss helemaal niet nodig. Express is een stuk goedkoper!

Bijdrager
    corneeltje

Maar in Express zit toch een hele hoop niet? Wat is dan nog het verschil met GarageBand? (Ik moet zeggen ik doe een hele hoop met GB waarvan we de tracks dan inladen in Cubase SX3. Ben vooral benieuwd naar Logic Pro in vergelijking met GarageBand en Cubase SX3. Maar om daar ineens 1000 of 750 euro aan te spenderen… dat kan ik thuis gewoon niet verantwoorden…)

Bijdrager
    TGV

Het is vreemd als iemand een ongebruikte Logic Pro voor 750 kan regelen. Ik gok dat-ie ‘m dan met onderwijskorting koopt en er 100 euro aan verdient (en dat mag dus niet).

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo…

Bijdrager
    corneeltje

Je kunt er toch onmogelijk 100 euro aan verdienen dan? Nieuw kost het toch 1000 euro?

Bijdrager
    TGV

Maar met onderwijskorting 659,26…

Bijdrager
    corneeltje

Dan koop ik het wel met mijn onderwijskorting!

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”mcician”

Er is een trial van de XP versie als ik mij niet vergis.

‘XP’ heeft tot verwarring geleid (zie reactie vraagsteller)….Als je XP noemt, dan lijkt het alsof het over Windows gaat, maar je bedoelt natuurlijk (Logic) eXPress. En ja, daar is een demo-versie van. Niet van Pro, helaas.
    Voor de verschillen :
    http://www.apple.com/logicexpress/comparison.html

Je kan bestanden tussen Logic en Cubase niet rechtstreeks uitwisselen : dan zal je inderdaad je midi- en/of audiotracks moeten exporteren en importeren in Cubase. Je plug-in settings kan je niet overhevelen.

PS : deze vraag hoort eigenlijk in het Audio-forum, want Logic is geen iApp.

Bijdrager
    corneeltje

Dat begon ik inderdaad ook al te denken, want je krijgt helemaal geen onderwijskorting op Logic!

(Van mij dit topic verplaatst worden naar audio.)

Bijdrager
    Hanky Dussen

toch wel…..via de onderwijs-link op de apple.nl site kan je Logic pro voor 659 euro kopen (Express kost 198 euro). Scheelt behoorlijk !

Bijdrager
    mcician

excuses voor XP, voor airport express gebruiken ze op de forums ook airport xp en bij quark lees ik ook regelmatig xp …

sorry !

misschien is de nieuw verwachte naam van logic wel Audio proVista ? :evil:

Bijdrager
    corneeltje
    ”Hanky

toch wel…..via de onderwijs-link op de apple.nl site kan je Logic pro voor 659 euro kopen (Express kost 198 euro). Scheelt behoorlijk !

Inderdaad ! Nu zie ik het ook. Vreemd, want bij Switch krijg je geen korting in de webwinkel.

Bijdrager
    Xigh

Deze korting krijg je eigenlijk alleen via de apple webstore en soms via de maccentre’s.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.