16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    KeizerPaul

Gezocht: LaCie BigDisk USB-poort + printplaat

Nieuw Lid Aantal berichten: 1 | Lid sinds: 20-10-2008 | Geplaatst om: 17:52 – 20-10-2008
    L.s.,

Mijn USB-poort van mijn LaCie HD (product code: 300964EK) is afgebroken.
    Ik ben nu opzoek naar de printplaat met USB er nog aan (of het losse USB poortje want dan kan die nog vast gesoldeerd worden)
    Ik zet er een foto bij. Dat weten jullie wat ik aan het zoeken ben.
    Ik heb hem hard nodig, want anders is ben ik toch een aantal zeer belangrijke documenten kwijt.

Ik zoek ook op internet maar dat gaat niet echt van harte, misschien dat iemand mij hier uit de brand kan helpen.

Paul

plaatjes:

Bijdrager
    sypie

In principe is het een normale IDE harde schijf die er in zit. Je kunt hiervoor iedere willekeurige USB-IDE externe behuizing voor gebruiken. Daar kun je die schijf in stoppen en aan je Mac hangen, net alsof er nooit iets is gebeurd.

Bijdrager
    KeizerPaul

Bedankt voor de tip sypie,
    alleen heb ik hier al naar gezocht en ik heb nog geen casing kunnen vinden waarin twee 3,5″ schijven in passen.
    en weet niet zeker of het IDE is. in de casing staat namelijk PATA, tenzij het precies hetzelfde is.
    Maar misschien heb ik slecht gezocht.
    in ieder geval bedankt.

Bijdrager
    Barabas2005

De twee losse drives in de LaCie kun je niet afzonderlijk aanspreken omdat ze volgens een Raid0 setup werken.

Bijdrager
    KeizerPaul

Juistem (niet lullig bedoeld, alleen had ik daar al kennis van vernomen, maar toch bedankt),

en daarom zoek ik een casing waarbij dat wel kan, of die printplaat oplossing.

Bijdrager
    2xdutch

Andes koop je het goedkoopste casing ding dat je kunt vinden en soldeert daar de USB poort voorzichtig uit. En die dan weer op je eigen printplaat.

Bijdrager
    barto7

Ik heb een LaCie Big Disk met 2 x 1 Tb erin. Als je nou hetzelfde apparaat hebt, ben je van harte welkom om je schijven in mijn behuizing te hangen, je data er af te halen en vervolgens alles weer terug te monteren.
    (Rotterdam)

Bijdrager
    arri

even naar de lokale display fietsen: €0,87

Bijdrager
    KeizerPaul

Mensen bedankt voor de tips en hulp.
    Ik neem de laatste optie en dan nog iemand vinden die goed kan solderen.
    iig bedankt.

Bijdrager
    1234

ik heb nog een stapel defecte D2 schijfbehuizingen liggen. Kijk wel even morgen ochtend of er een match is.

Bijdrager
    arri
    ”KeizerPaul”

…en dan nog iemand vinden die goed kan solderen. iig bedankt.

solderen is makkelijk, check make: voor (video/pdf) tutorials
    http://blog.makezine.com/archive/2007/01/soldering_tutor_1.html

Bijdrager
    KeizerPaul

ik ga me er aan wagen.
    thnx

Bijdrager
    MichMich

Zorg dat je soldeerbout niet te warm is… vind de kleine electronica (smd) niet zo leuk. Het beste kan je gebruik maken van een regelbaar soldeer station…

Enneh, na solderen even testen op een OUDE computer…;)

Bijdrager
    –help

Oja en denk erom dat je zeker niet teveel soldeertin op je bout doet. Een fout die veel mensen maken helaas …

Bijdrager
    KeizerPaul

Ik zal er aan denken.
    Komen die lessen techniek van de middelbare school misschien toch nog van pas.

Bijdrager
    KeizerPaul

Okaj,

Solderen is (nog) niet gelukt, dit omdat ik de geschikte USB poort niet kan vinden (wel voor in de printplaat niet voor er op, die laatste heb ik nodig).
    Mijn vraag is dus, heeft iemand een oude D2 big disk casing van +/- 4 jaar oud? (IDE config. + raidcontroller (dus hardwarematige RAID 0))

BVD.

Paul

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.