15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    nielsb

Gezocht: iemand die van mijn bruiloftfilm een dvd wil maken

Wie o wie kan me helpen?

26 juni ben ik getrouwd. De bruiloft is door een vriend gefilmd met mijn eigen Canon HF100 filmcamera op HD kwaliteit.
    Nu is het geluid, met name als er muziek wordt afgespeeld niet mooi. Microfoon is natuurlijk niet heel goed en geluid is te hard.
    Is de geluidkwaliteit nog te verbeteren?

Zijn hier mensen die het leuk vinden om van mijn bruiloft film, ik denk een max 2uur een goede dvd te maken.
    Indien mogelijk met goed geluid.

dit uiteraard tegen vergoeding.

Woon in Dronten, maar kan ook mijn geheugenkaart opsturen!

Hoor het graag!

Groet Niels

Bijdrager
    Ian83

Ja, lijkt me wel leuk. pm me even, dan bespreken we het even over de mail.

Bijdrager
    bedhead

Zou het wel willen doen, al zit mijn edit-agenda vol tot eind dit jaar. Proficiat met je huwelijk trouwens :).

Bijdrager
    nielsb

Dank je! Helaas! Maar gelukkig ben je druk!

Maar is er iets aan het geluid te doen denken jullie?

Bijdrager
    Ian83

Ik heb je net even een mailtje gestuurd.:)
    Ja, het niveau is sowieso wel naar beneden te brengen (dus ook een groot deel van de vervorming), ook kan ev. ruis waarschijnlijk wel gefilterd worden, maar het ligt het (verder) echt aan de kwaliteit en de aard van de geluidsproblemen. Ik zal het eerst even moeten horen. Misschien kun je me een filmfragmentje opsturen via de mail?

Bijdrager
    nielsb

Mail beantwoord .
    Fragment zal lastig worden. Bestanden zijn huge. 2 uur film is 14 gig.

Bijdrager
    bedhead

Mja, ruis is een gevaarlijke klant. Ervaring leert me je dan beter het natuurlijke geluid heel zacht mixt en er muziek op zet. Probeer dan eens zonder natuurlijk geluid en je zal zelf zien, dat je dat niet nodig hebt. Beter zo dan flutgeluid waar je je gaat aan storen…

Bijdrager
    nielsb

Heet het ruis?

Camera stond te dicht bij de box. Geluid is te hard en kraakt daardoor.
    Zal morgenavond eens kijken of ik een fragment kan plaatsen.

Bijdrager
    Ian83

Nee, dat is vervorming; dat is niet te verwijderen, maar wel te verminderen.

Bijdrager
    -MastodoN-

Camera stond te dicht bij de box.

Als dit tijdens het dansfeest was, gewoon de geluidsband stiller of helemaal uitzetten.
    En op een andere track de originele songs monteren is de makkelijkste oplossing en geeft een goed resultaat.
    Als het tijdens de kerkdienst ofzo gebeurd is dan wordt het moelijker, de EQ wordt dan de laatste hoop.

ik denk een max 2uur een goede dvd te maken

Uit persoonlijke ervaring blijkt dat 2 uur toch echt té lang is voor dit soort film.
    ‘k begrijp natuurlijk dat je zoveel mogelijk wil laten zien van deze fantastische dag maar,
    30 a 45 min. film met dé hoogtepunten in een toffe, vlotte montage is nu eenmaal leuker om naar te kijken.
    ( zeker voor vrienden en famile )

In ieder geval vanharte gefeliciteerd en veel succes.:D

Bijdrager
    Falcon

Een montage van 2 uur is leuk om samen naar te kijken maar doe dat je familie en kennissen niet aan. Zoals eerder gezegd is 30 min meer dan genoeg anders vallen er mensen in slaap en dat ligt zeker niet aan je huwelijksdag. Succes en gefeliciteerd.

Bijdrager
    bedhead
    ”nielsb”

Heet het ruis?

Camera stond te dicht bij de box. Geluid is te hard en kraakt daardoor.
    Zal morgenavond eens kijken of ik een fragment kan plaatsen.

Neen, das uiteraard geen ruis, maar daarmee bedoel ik een onbruikbaar signaal.

Ik schaar me ook achter Falcon. Voor jullie als koppel kan je een montage maken waarin zowat iedereen zit en dat mag 2 uur duren, het gaat immers om wat je wil bewaren als herinnering.
    Voor familie, vrienden, kennissen kan je een korte versie maken of laten maken, waarin de kern zit, strak gemonteerd.

Vervormd geluid van het dansfeest, kan je vervangen door de originele nummers (zeker de openingsdans).

Bijdrager
    nielsb

Belangrijkste is dat de plechtigheid er helemaal opstaat.
    Mijn vrouw heeft 1 opa . Haar opa heeft de nacht voor de bruiloft een hartaanval gehad en was er niet bij op de dag. Dit was ook de reden om te filmen, oorspronkelijk zouden we dat niet doen.
    Ze wil hem graag alles laten zien. De plechtigheid duurt een uur volgens mij.

Feest is maar 10 of 20 minuten denk ik. Zal het vanavond eens nakijken. Openingsdans is niet eens gefilmd haha, omdat we eigenlijk niet zouden filmen. op het feest bedacht opeens iemand, er ligt nog ergens een camera en die heeft ff zitten spelen.

Dus 1 film zou voor ons genoeg zijn.

Bijdrager
    vishaakje

Heb mijn eigen trouw film niet al te lang geleden gemonteerd. Kan inderdaad aanraden om 2 versies te maken (zoals hierboven ergens al geopperd). 1 met alles er op en er aan van 2+ uur (leuk voor als ik in het bejaardenhuis zit en tijd te veel heb) en 1 van 40 min die ook nog een keer aan de ouders getoond kan worden.

Gefeliciteerd met je huwelijk trouwens:)

Bijdrager
    nielsb

Dank je!

Eerst eens een complete dvd laten maken. Mocht dit naar wens zijn, kunnen we nog een compilatie laten maken.

Op dit moment heb ik iemand gevonden. 5 minuten van mijn huis en voor een vast bedrag van 50 euro.

Thanks zover.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.