14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    ottovds

gezocht: hoge resolutie/ vector wereldkaart

Ik ben op zoek naar een Vector bestand met daarin de outlines van de wereld. Ik heb juist de outlines nodig van alle continenten. Het is voor een collage in photoshop op een groote van A0 (84,1cm x 118,9 cm). Dus het moet toch wel redelijk gedetailleerd zijn.

Ik zou 2 versies maken: bij bijde blijven de zeeën wit, en worden de continenten beplakt. Ik zou één versie manueel maken (een echte collage dus), en één in photoshop.

kan iemand mij aan de kaarten helpen?

Bijdrager
    computer space

http://www.mapresources.com/worldmaps.asp

Komt de kaart op mijn website ook vandaan. Keurige bestanden voor 50$! Geen geld voor royaltee-free. Ook alle elementen netjes op separate lagen, dus zo naar eigen inzicht aan te passen.

Bijdrager
    ottovds

bedankt voor de snelle reactie

het is dus deze die ik nodig heb

[/img]

Bijdrager
    fozzy

ik kan hem je wel bezorgen als vektor, staat zo in het Beeline boek afbeeldingen VEKTOR die wij hier hebben liggen op de zaak

Bijdrager
    ottovds

dat zou leuk zijn!

(je hebt een persoonlijk bericht)

Bijdrager
    fozzy

je hebt mail.:|
    graag gedaan

Bijdrager
    ottovds

erg bedankt

in minder dan een kwartier ben ik bij macosx.nl al geholpen

dit is een super forum!

Bijdrager
    computer space

Enige is dat ik Mercator een butt-projectie vind. Veel te veel alaska-groenland-rusland. Ik heb de carre genomen, omdat daar ook makkelijk coordinaten op te prikken zijn. Nasa heeft die ook als 15000×7500 pixel foto trouwens.

Bijdrager
    ottovds

hé, het wordt een artistiek werk hé, dan steekt dat allemaal niet zo nauw hoor.

Bijdrager
    computer space

artistiek is mercator helemaal kakka-scheisse

Bijdrager
    ottovds

kijk, ik weet dat mercator niet de meest realistische projectie is. Maar het is nu eenmaal de meest gekende.

Bijdrager
    ewoudjp

Ik heb exact de zelfde vraag zoals hierboven gesteld door ottovds. Ik zoek een outline kaart van de wereld. Mag als vector bestand of als afbeelding. Op internet heb ik voor zover nog geen hoge resolutie kunnen vinden.
    Zou je mij misschien ook een exemplaar kunnen toesturen computer space?
    Mijn dank is groot.

Moderator
    Mac Daddy

Klik
    Eerste link. Heb ze al vaker gebruikt en prima bestanden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.