8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

Gezocht: goede backup software tips voor Windows 7

Hi,

Sinds kort heb ik een HP laptop (i.v.m. programmeer activiteiten in windows omgeving) met Windows 7 erop geïnstalleerd. Ik ben op zoek naar een geschikt backup programma, liefst alla timemachine, hoeft niet persé gratis. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Er wordt van alles aangeboden, maar wat is nou goed?

Heeft er iemand goede tips?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Wat dacht je van de backup tool van Windows zelf?

Bijdrager
    JohnLokerse

Wat wil je backuppen? Grote files of alleen je programmeer bestanden?

Voor kleine bestanden kan je ook gewoon Dropbox gebruiken. Indien je grote files of je OS wilt backuppen zou ik het op een harddisk/NAS zetten d.m.v. rsync.

http://webwereld.nl/tips-en-tools/108264/gebruik-rsync-op-windows-met-deltacopy.html

Bijdrager
    Undaunted

@Waffle oh oops, heeft Windows er zelf een? Compleet gemist! Zal het straks gelijk bekijken.

@John Ik heb graag een volledige kopie kunnen maken.

Is Windows Defender geschikt als virus scanner of doe ik er goed aan daar extra software voor aan te schaffen?

Bijdrager
    JohnLokerse
    Bijdrager
    Yggdrasil

Als je naar het onderhoudscentrum gaat in Windows 7 krijg je de mogelijkheid in de linkerkolom om een back-up op te zetten.

Als virusscanner kan ik je net zoals John de ‘Microsoft Security Essentials’ aanbevelen. Ik gebruik het al sinds het uitgebracht werd. Heel simpel, niet zo ‘zwaar’ op je processor als Norton/Panda/AVG en het is gratis!

Bijdrager
    Undaunted

Dank voor de adviezen, ik ga er mee aan de slag. Goede ontwikkeling van M$

Bijdrager
    Hansi2124

Sorry mensen:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.