16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Albatros

Gezocht: G3 game ??

Al die games op mac zijn wel goed, sommigen heel goed zelfs, maar het probleem bij mij is dat ik hier met een G3 500Mhz zit te kroeten <_<

Dus ben ik op zoek naar n game, niet te duur, online, populair en draaibaar op n G3 500Mhz….

Moeilijk…

Ik heb nu al heel mun leven ( niet zooo lang dus :P) een mac enne wat me toch irriteerd is dat je niet je comp ff uiteen kan hale en je geheugen of RAM te verhogen… -_- Wat je dan weer bij die rotbakken (Talkin’ ‘bout WINDOWS) wel kunt <_<

~Alba

Bijdrager
    Nikita

Ik weet niet wat voor Mac jij dan hebt maar alle Mac’s kunnen in een handomdraai van meer RAM worden voorzien en met wat moeite is ook de hardeschijf simpel te vervangen… :?

Maar goed; is AoE2 misschien wat voor je? Draait als een zonnetje op een G3 en heeft ook een online ding ingebouwd. Of zoek je een ander genre?

Bijdrager
    Turbanus
    ”Nikita”

Ik weet niet wat voor Mac jij dan hebt maar alle Mac’s kunnen in een handomdraai van meer RAM worden voorzien en met wat moeite is ook de hardeschijf simpel te vervangen… :?

Maar goed; is AoE2 misschien wat voor je? Draait als een zonnetje op een G3 en heeft ook een online ding ingebouwd. Of zoek je een ander genre?

Bij de eerste serie iMac moest de halve machine uit elkaar om op de bovenkant geheugen bij te steken hoor… En bij de iBooks schijnt het ook niet zo eenvoudig te zijn.

Bijdrager
    jopie huizinga

@turbanus, bij ibook is het eenvoudig

Bijdrager
    Frenkp

Diablo 2 LOD…. als je van RPG houd……

nog veeeel mensen die het online spelen………. en wel aardig verslavend af en toe…….
    bij mij wil die ff niet meer werken maar toch wel weer een beetje zin om te spelen…..wel Hardcore natuurlijk…….

Bijdrager
    Onno Groesz

Ik speelde ‘Escape Velocity’ tot in het diepst van de nacht… Kijk eens op http://www.ambrosiasw.com/

Bijdrager
    rbroen
    ”Nikita”

AoE2

Omdat meerdere mensen net als ik meteen aan het googelen moeten, heb ik hier een link: Age of Empires II

Nooit gespeeld, dus geen mening.

Bijdrager
    Maccessory

Star Craft (optioneel met Broodwar uitbreiding). Her en der te koop voor ca. 14,99 euro. Online te spelen via Battle.net. Updater beschikbaar om het onder Mac OS X te kunnen spelen. Of anders idd. Diablo 2, van dezelfde makers.

Verder: Quake I en Quake II. Voor niet-online: Duke Nukem 3D. Nog steeds erg leuk.

Bijdrager
    Albatros

Wel, ik heb Starcraft en Diablo 2 liggen… Mar niet echt mijn genres >> Alhoewel de ‘opvolger’, Warcraft me wel intresseerd.
    AoE2, heb ik Stronghold liggen. Veel betere game dan AoE2:)

Marreh, dit zijn niet echt de genres die ik zoek (ik had het erbij moeten zeggen :x). Ik ben meer op zoek naar n shooter :?

EDIT: Nu ik zie… Ik bekijk Quake II wel even:)

Bijdrager
    Frenkp

quake 3 moet ook best lukken……. en unreal (tournament) blijft toch ook wel leuk

Zelfs mohaa wil nog wel lukken online

Bijdrager
    Albatros

UT 2004 is te zwaar -_- Quake III…. *googeled ff*

Minimum System Requirements (MAC) – 3-D accelerated PCI or AGP video card with 16 MB VRAM and Apple OpenGL v1.1.2 (or higher) support, Apple G3 350 MHz or higher or iMac (revision B) OS Version 9.0.4 or higher (excluding Mac® OS X) Operating System, 64MB RAM, 16MB video card, 440MB uncompressed hard drive space for each game, 240MB virtrual memory.  

Ok, dit is verkocht… Mij zie je volgende week in ITpro:)

Bijdrager
    Len

Wel, het maakt uit of je Quake 3 onder OS 9 of onder OS X speelt. De X versie is nogal wat trager.
    Hoeveel geheugen en welk systeem heb je? Dat kan je vinden in “over deze mac” onder het apple menu linksboven.
    O, en geheugen bijprikken is in zo’n iMac erg makkelijk, gewoon het klepje aan de onderkant openen met een munt en klaar. Hoef je niet eens, zoals bij de meeste Wintel bakken, de hele kast open te schroeven.

Wat actueel 3D spul voor je Mac (met link naar demo):
    American McGee’s Alice
    Descent 3
    Myth 3
    Oni
    Tomb Raider 1 tm 4
    Carmageddon 2
    Deus Ex
    Star Wars Racer
    Total Annihilation
    etc.

Kijk even op http://www.macgamefiles.com , http://www.insidemacgames.com en http://www.macupdate.com om honderden kleinere spellen en meer demo’s te downloaden. Kan je ook meteen de demo van Quake 3 en Unreal Tournament proberen.

Bijdrager
    Timma

deus ex zou kunnen draaien, myth 3 niet

unreal tournament classic? top game, veel multiplayer, draait cker
    queak 3 draait ook

Bijdrager
    Zorcky

Inderdaad, het zou voor ons veel uitmaken dat we wisten onder welk systeem deze spellen je milt spelen. Nu met zo een Mac geef ik je de raad om het toch met Mac OS 9 te doen want onder OS X zal het grootste deel van de spellen niet voldoen. Quake 3 en Unreal Tournament X zijn hiervan een goed voorbeeld. En waarom meteen Quake 3 proberen. Quake 1 en 2, Sin Gold, Duke Nukem 3D, Tomb Raider 1/2/3 … zijn ook leuke spellen die het beter zullen doen op zo een Mac.

Bij MacGold vind je soms nog van die klassieke spellen.

Bijdrager
    ganondorg

heroe of might and magic 3 is zeer leuk net zoals escape velocity (zoals Onno Groesz al vermelde) en diablo 2 (te koop voor 9,99 bij de e-plaza)

Bijdrager
    Jonnotie

Oke, heb je ff?

1) Red Faction
    2) Rainbow Six + Expansions
    3) Carmagedon 2
    4) Heavy Metal Fakk2
    5) Rune
    6) Tony Hawk Pro Skater 2
    7) The Sims 1 + Expansions
    8) Vampire The Masquerade: Redemption
    9) Tropico
    10) Zoo Tycon
    11) Aliens vs Predator
    12) Star Wars Galactic Battlegrounds (d8 ik)
    13) Fall Out, Fall Out 2
    14) Max Payne (lheeft 16mb grafsiche kaart nodig)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.