10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sbojevets

Gezocht: Flash en Dreamweaver opleiding

Hi OSX’ers,

Ik ben vastberaden om nu eindelijk eens Flash en Dreamweaver te gaan beoefenen en ik zoek een school, instituut wat mij kan opleiden. Mijn voorkeur gaat uit naar iets in de de regio Noord Holland omgeving Amsterdam. Nu zijn de grote opleiders (Appoint, CMM, Opatel etc.) makkelijk te vinden maar ik zou graag eens van mensen die een soortgelijke opleiding hebben gevolgd horen wat hun bevindingen zijn over een opleiding. Of misschien zijn er hier mensen die zelf trainingen geven en die mij een beetje wegwijs kunnen maken.

Alvast bedankt voor enige tips!

Bijdrager
    computer space

Om goed gericht op de toekomstige markt te kunnen werken, zou ik bij flash letten op dynamisch gegenereerde flash en actionscript (dus niet alleen het leuke plaatjes maken). Dreamweaver is ook niet echt nuttig als zodanig. Een goede opleiding in CSS en eventueel PHP erbij biedt meer mogelijkheden.

Bijdrager
    behappy

mijn vriendin heeft laatst gezocht bij eduvision Deze hebben wel erg prijzige cursussen maar bieden wel een hoop binnen 15 weken. Zij moet over anderhalve week op intake dus het wordt nog spannend

Bijdrager
    Arwins667G4

Lynda.com, gewoon bij je thuis! 8)

Bijdrager
    freshface

Voor de heflt van de prijs van eduvision leer ik je wel flash;)

Bijdrager
    Sbojevets

Hahaha Freshface, en ik elke keer naar Belgiƫ crossen zeker! Kost me een hoop LPG en boetes!

Ik ga Lynda.com wel eens proberen maar dat is een begin denk ik. Leer je hier echt goed van Flashen?

@Martiniman; Thanx voor die tip. Als er iets is wat ik niet hoef te leren is dat natuurlijk al mooi meegenomen
    :wink:

Bijdrager
    freshface

Ik heb hier ook een paar Lynda.com tutorials maar na 15 min kijken en luisteren kan ik gewoon niet meer, de toon van de stem is echt zo saai om aan te horen.

Zelf heb ik flash op deze manier geleerd:
    Boek gekocht over (toen nog) Flash MX van Peter Kassenaar.
    Daar dus de basics uit geleerd.
    Veel op het ultrashock en kirupa forum gezeten en bij wijze van spreken ieder bronbestand gedownload en “bestudeerd”.
    Zo heb ik actionscript leren begrijpen.

Dan ben ik aan de slag gegaan met xml in flash. (dit kan ook in combinatie met php en mysql).
    Hier kan je wat bronbestanden van mij vinden: http://users.pandora.be/heyninck/Flash/XML/
    In deze dir vindt je ook vanalles, vaak voorbeelden die ik heb gemaakt: http://users.pandora.be/heyninck/Flash (actionscript gebaseerd)

En dan ben ik aan de slag gegaan met de Laco Tween: http://laco.wz.cz/tween/ en niet met de Tween Class van flash zelf (die heeft te weinig mogelijkheden naar mijn mening).

De basis van een goede flash website is een goede structuur, anders loopt het fout af.

En nu is het tijd voor amfphp.

Bijdrager
    steene

en voor de helft van wat freshface vraagt wil ik je de basis uitleggen :evil:

Bijdrager
    Sbojevets

Haha. weer een Belgische aanbieder. Leuk van je Steene maar het moet echt dichterbij zijn!

Wie woont er in de regio en doet het voor de helft van Steene, die het voor de helft van Freshface doet, die het voor de helft van eduvision doet!

@Freshface
    , ik ga zeker even je files en links checken. Ik heb ook een zeer handige collega maar je kent het wel, altijd zijn er wel andere dingen die voor gaan. Ook een boek klinkt goed om de basis te leren. Ik check ook dat even. Thanx!

Bijdrager
    chilli dude

Hoe diep wil je op de stof ingaan? Wil je de basics? of wil je diep in de auction script duiken etc?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.