11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jafd01

Gezocht een goeie draagbare Harddisk.

Ik zoek een HD die ik mee kan nemen.
    Goeie kwaliteit bied.
    Genoeg ruimte heeft.
    Klein is.

En vooral niet kapot gaat.

Schreeuw het uit en laat het me horen

Bijdrager
    Donnie Darko

Neem eens een kijkje op Mobile-Harddisk.

Bijdrager
    fozzy
    Bijdrager
    Esquare
    ”jafd01″

En vooral niet kapot gaat.

Onmogelijk, al is een Solid State Disk minder kwetsbaar dan een ‘gewone’ harde schijf. Maar die zijn klein en duur.

Geblokkeerd
    Anoniem

Allereerst; élke interne en externe HD kan kapot gaan. Dus een pechgeval kun je altijd hebben;)

Verder:
    Als je een kant-en-klare externe HD wilt kun je eigenlijk niet veel fout doen. Koop gewoon een
    (redelijk) goed merk zoals MyBook of LaCie, en je zit wel goed. Daarnaast heb je met deze dingen
    altijd garantie, dus kapot betekent reparatie of vervanging.

Ben je een beetje handig, dan kan het lonen om zelf een externe HD te bouwen. Koop voor ongeveer
    12-25 euro (afhankelijk of je USB wilt of Firewire wilt, en wat je wilt uitgeven aan het ontwerp) een
    externe behuizing, schroef er een losse HD naar keuze in, en je bent klaar.

Qua formaat: als je hem klein wilt en niet perse de snelheid nodig hebt voor videobewerkingen,
    dan kun je het best voor een 2.5″ versie gaan. Deze zijn iets langzamer, maar zijn kleiner,
    lichter en hebben geen externe voeding, terwijl 3.5″ wél een voeding nodig hebben.
    Nadeel van de 2.5″ externe HD’s is dat ze wat minder opslagruimte bieden. Deze gaan momenteel
    “maar” tot ±500GB, terwijl de 3.5″ versies tot ±1.2TB gaan. Als je nog groter wilt, dan ga je over op
    Big Disks. Deze behuizingen zijn groter, maar bieden volgens mij tot 4TB aan opslagruimte.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    brandfles

De Lacie Rugged is als ik het zo lees best geschikt in wat je zoekt.

Vooral dat ie niet kapot gaat, dat kan de Rugged ook wel, maar er is een garantie dat ie een val van 1 meter hoogte kan overleven.

Moderator
    unSOUND

Inderdaad is de LaCie Rugged een goed schijfje. Ikzelf heb de versie met FireWire, wat helemaal geweldig is vergeleken met de USB versie. Als je voor een Rugged gaat zou ik zeker die 4 extra tientjes investeren in een versie met FireWire.

Bijdrager
    matfon

Heb ook zo’n Lacie rugged, fantastisch toestel, had vroeger een andere Lacie Mobile maar die heeft de geest gegeven na een val van een (lage) stoel. Deze daarentegen heeft al enkele valpartijen overleeft!:)

Bijdrager
    Tim Keller

Meeste slijtage lijkt toch te ontstaan door het heet worden van de HDD. Mijn tip: Altijd eentje nemen met een ventilator erin.

Bijdrager
    Esquare
    ”Tim

Meeste slijtage lijkt toch te ontstaan door het heet worden van de HDD.

Dat wordt vaak gezegd, maar de feiten wijzen uit dat dat wel meevalt: “failure rates do not increase when the average temperature increases”.

Bijdrager
    snipper

Als je genoeg hebt aan maximaal 32 GB kan een USB memorystick interessant zijn. Superklein, betaalbaar en ze gaan zelden kapot. Let wel op de schrijf/lees snelheden, daar zitten grote verschillen in. (kijk maar eens naar de 16 GB OCZ Rally2 vs andere 16 GB sticks.

http://www.alternate.nl/html/shop/categoryListing.html?group=manufacturerName&cat1=81&cat2=136&cat3=000&&tn=HARDWARE&l1=Opslagmedia&l2=USB-Sticks&&tn=HARDWARE

Oh ja: en harde schijven gaan vroeg of laat ALTIJD kapot, dus let op de garantietermijn die er op gegeven wordt en bewaar de bon goed. Van winkel tot winkel en zelfs per type varieert de garantie van 1 tot 3 jaar en van ‘zelf opsturen’ tot ‘bij jou thuis gerepareerd of vervangen’.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.