7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    r bentwood

Gezocht: beeldbewerkingsprogramma voor vastgoedfotografie

Ik ben op zoek naar een programma dat heel snel kan onthoeken. Lightroom heeft daar een automatische functie voor, maar dat werkt niet 100%. Met Adobe RAW converter moet alles handmatig gedaan worden en dat kost relatief veel tijd. Een programma als Autopano Pro doet het heel handig: trek 2 of 3 lijnen over lijnen die de foto bevat (muren, ramen e.d.) en alles wordt in no time rechtgezet. Helaas kan dat programma geen jpg’s bewerken, maar zoiets zoek ik dus wel. Als iemand een tip heeft hoor ik dat graag.

Bijdrager
    KarelWillem

Autopano kent 400 input formaten, en jpeg zit daar natuurlijk gewoon bij.

Bijdrager
    osx

DxO ViewPoint , kan dit, er is ook een free trial.

Bijdrager
    r bentwood

OSX, dank je wel. Ik vond op youtube een korte uitleg, ziet er erg goed uit. Ga ik proberen!

Bijdrager
    r bentwood

KarelWillem, ik heb een trial van autopano geprobeerd, maar dan heb ik waarschijnlijk iets fout gedaan, want het lukte me niet…Maar ik kreeg het idee dat de correctiemogelijkheden alleen op een panorama kunnen worden uitgevoerd, en dat de 400 inputformaten voor de pano’s zijn.

Bijdrager
    Brombeer

Zodat dat fonteintje in het gastentoilet een binnenzwembad wordt?:evil:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    KarelWillem
    r op 21 april 2015

…ik kreeg het idee dat de correctiemogelijkheden alleen op een panorama kunnen worden uitgevoerd…

Dat lijkt me toch niet. Aangezien jpeg ook expliciet als output-format wordt genoemd.
    Zou niet heel logisch zijn in ieder geval.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  KarelWillem.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.