18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Geblokkeerd
    Anoniem

Gezocht App voor garantiebewijzen?

Eigenlijk ontbreekt een goede app om mijn garantiebewijzen op te slaan.
    ik heb er nu 2 gevonden, Klippa en MijnKassabon.

Beide zijn gratis waarbij de 1e een betaalde Pro versie heeft.

Echter ik zoek een app die de mogelijkheid biedt om het garantiebewijs op te slaan op bijv mijn NAS.
    Zodat ik er altijd bij kan komen.
    Klippa slaat het ergens op in de cloud, maar gaat het bedrijf er mee stoppen, ben ik het kwijt.

Kent iemand iets wat aan mijn verwachting voldoet?

Bijdrager
    Shmoo

Klippa slaat het ergens op in de cloud, maar gaat het bedrijf er mee stoppen, ben ik het kwijt.

Kijk maar uit dat je huisarts of tandarts niet met pensioen gaat, dan zijn ook alle gegevens ineens verdwenen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Kijk maar uit dat je huisarts of tandarts niet met pensioen gaat, dan zijn ook alle gegevens ineens verdwenen.

:-D

Bijdrager
    defores

Je kan gewoon een map delen (mounten in finder) op je NAS en daarin bewaren, de kassa bonnen die je scanned kan je voorzien van tags (bijv. winkel, aankoop datum, productnaam/omschrijving). Dat lijkt mij het meest eenvoudig, goedkoopst en ideale manier.

Bijdrager
    defores

Gewoon een map delen/toewijzen op je NAS, deze openen via finder.
    Kassa bonnen inscannen met fotolader en bewaren op de NAS als PDF, bestanden voorzien van tags zoals aankoop-datum, winkel/dienst, type/soort product zodat je het eenvoudig kan terug vinden m.b.v. spotlight.

Bijdrager
    sjonnie

Mapje maken in notities > foto maken van garantiebewijs > via deelknop toevoegen aan notities.

Bijdrager
    csteelooper

Voor kassabonnen lijkt me dat eerlijk gezegd een beetje een overdaad… Tenzij je bonnen van (bijvoorbeeld) de Mediamarkt bedoelt, voor (huishoudelijke) apparaten en dergelijke. Maar in dat geval vind ik dat die partijen zélf voor een digital workflow moeten zorgen, waarbij de klant keurig netjes de factuur gemaild krijgt (of daar in ieder geval de mogelijkheid toe krijgt). Staples (Office Centre) doet het al járen! Ik kan zodoende in mijn mail nog steeds bij de voor mijn HP LaserJet 1320-printer die ik in 2005 nieuw kocht…

Mij lijkt het persoonlijk nog steeds handig als een programma zoals Caere (Nuance) PagePort PRO op de Mac zou bestaan. Dat is een programma waarmee je alle gescande documenten overzichtelijk en doorzoekbaar in een database opslaat. Super handig voor je administratie. Maar afgaand op wat ik net zelf schreef zou ook d√°t inmiddels overbodig zijn als (in dit geval) overheidspartijen √©indelijk eens VERPLICHT werden om consumenten de keuze te bieden gebruik te maken van de BerichtenBox op Mijn Overheid. Ik krijg nu van een zekere drieletterige organisatie nog steeds een pak van 6 A4’tjes per maand waarmee men duidelijk wil maken dat ik ‚ā¨0,- hoef te betalen. Als men dat √©indelijk eens digitaal zou gaan doen, zou dat een hele hoop bomen schelen. Dan zou Nederland meteen een stuk dichter bij de milieudoelstellingen van 2020 zitten ?

Bijdrager
    GoeieDag

Mapje maken in notities > foto maken van garantiebewijs > via deelknop toevoegen aan notities.

+1. Onder het moto: KISS.
    En het mooie is dat je die data ook gelijk op je Mac hebt, vv.

Bijdrager
    DosEquis

Scanbot (scanbot.io/) is een ideaal stukje software hiervoor, ik gebruik het om bonnetjes in te scannen voor mijn boekhouding.

Bijdrager
    bartvdv

Overkill. Het is nu niet dat er elke week/maand/jaar iets stuk gaat. Ik gebruik daar een kartonnen doos voor. Daar gaan ook de handleidingen in. Bewaartermijn is gemiddeld twee jaar of tot de doos vol is. Betaalbewijs (bancontact/visa/overschrijving) is ook geldig als bewijs van start van garantie. Is dat niet een van de ziekten van deze tijd, alles digitaal willen.

Bijdrager
    SvS

Printen en in ordnermap stoppen of in een doos.
    Evenals de PDF’s in een map op server en in mail in submapje (label) bewaren.
    Ik vertrouw die clouddiensten voor zulke diensten ook niet zo en ik ga er niet voor betalen.

Bijdrager
    GoeieDag

Is dat niet een van de ziekten van deze tijd, alles digitaal willen.

Vraag je je het af, of is het het een constatering?

Anyway, je kunt het vinden, maar dan stap je over iets heel belangrijks heen: als iets digitaal is, is het razendsnel terug te vinden. Vaak is een trefwoord in Spotlight voldoende of een bestandje van lang geleden weer beschikbaar te maken. Probeer dat maar eens met je ‘doos’. Bovendien is het dan niet vergaan, de inkt uitgewist, etc, en kun je het mailen, printen, whatever naar betreffende persoon.

Als ik tussen mijn tienduizenden digitale foto’s zoek naar een bepaalde foto van pakweg 15 jaar terug, heb ik ‘m meestal binnen een seconde of twee gevonden. Ik heb ook nog foto’s in die spreekwoordelijk ‘doos’, en daar een bepaalde foto zoeken kost me minuten, zo niet uren.

Digitale bestanden zijn(y)

Bijdrager
    SvS

de inkt uitgewist, etc

Tegen die tijd is garantie allang verlopen.:wink:

Bijdrager
    GoeieDag

Valt mee, of tegen; het is maar hoe je het bekijkt.
    Ik heb bonnetjes gezien die na een aantal maanden onleesbaar waren.

Bijdrager
    nnsa

Overweeg eens Together

Together Mobile’ van Steve Harris
    https://appsto.re/nl/bnWC1.i

Bestaat voor Mac en iDevices.

Met Together vind je je scans makkelijk terug, maar een map met Spotlight doorzoeken volstaat ook.

Eagle Filer is ook erg goed, maar daarvan bestaat geen iDevice app.

Ik zelf scan de informatie als pdf, met een duidelijke bestandsnaam, voorzien van een consistente logica en bewaar dan alles in een map op mijn NAS. Daarna indexeer ik die met NeoFinder en vind alles razendsnel terug.

Bijdrager
    Shmoo

Al dat gefriemel met bonnetjes… Hebben mensen nog wel tijd om te neuken of komt dit beheren om het beheren op den duur in plaats van …?

Veel van de spulletjes (elektronica) die je koopt waar je een bonnetje van wilt bewaren koop je toch online omdat je daar precies kunt uitzoeken waar het 7,- goedkoper is. Factuurtjes komen dan per mail binnen > Hoppa verplaats het mailtje naar de Archief box in mail en daar blijft het mailtje dan 6 generaties in de stamboom staan.

Dat kun je ook tijdens het neuken doen. Swipe, swipe, verplaats met je vinger — oew, ja.. goed zo, je bent de beste — swipe, swipe verplaats die handel. Het is allemaal niet zo ingewikkeld meer in 2017.

Bijdrager
    Brombeer

Shmoo heeft een bordeelbonnetje?

Geblokkeerd
    Anoniem

Shmoo heeft een bordeelbonnetje?

En hij maar denken dat het aftrekbaar is:lol:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.