21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    polansky

Gezocht: app die regen kan voorspellen…

Ik was afgelopen week op een feestje en daar had iemand met een samsung telefoon een app waarop je kon zien hoeveel regen er het komende uur zou gaan vallen.

Je kon dan zien over hoeveel minuten het zou gaan regenen en hoe lang de regenbui zou gaan duren.
    Tot mijn verbazing werkte deze app behoorlijk goed.

Helaas weet ik niet wat de naam is van deze app.

Voor de iPhone ben ik zoiets nog niet tegengekomen behalve dit:

http://www.youtube.com/watch?v=HTuh13y6Eek 

Helaas werkt dat (volgens mij) alleen in Amerika.

Weet iemand of een dergelijk app ook voor het weer in Nederland bestaat, maar dan voor de iPhone?

Bijdrager
    AppleStef
    Bijdrager
    polansky

Nee helaas, dat lijkt er in de verre verste niet op.

Je kon via een grafiekje zien over hoeveel minuten het ging regenen en hoeveel regen er dan de komende minuten ging vallen (naar verwachting).

Het is dus geen buienradar of weather pro, maar iets dat lijkt op de link die ik hierboven heb weergegeven. De app voorspelde dus alleen het weer op de korte termijn +/- 1 uur vooruit en was gekoppeld aan je gps locatie.

Bijdrager
    Domtoren

Zoek in de app store op Regenmelding.

Maar euh… neem elke voorspelling met een korreltje zout.

Bijdrager
    polansky

Dat begint er op te lijken, maar zit hier nog geen grafiekje bij hoeveel regen er wordt verwacht de komende x minuten en wanneer het dan weer droog gaat worden?

Dat zat in ieder geval wel in die android app.

Bijdrager
    Melgior

Dit is de Android app die je bedoelde denk ik: Buienalarm. Voor zover ik weet is er nog niet iets voor de iPhone dat er op lijkt helaas.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    polansky

Ja, dat was hem inderdaad ‘Buienalarm’.

Jammer dat deze nog niet voor de iPhone beschikbaar is.
    Ik vond hem namelijk bijzonder actueel en de voorspelling klopte echt heel behoorlijk.

Weather Pro gebruik ik zelf ook, maar als reportagefotograaf is het soms bijzonder handig om te weten wanneer het ‘precies’ gaat regenen.

Bijdrager
    iNicky
    polansky op 04 mei 2012

(…) als reportagefotograaf is het soms bijzonder handig om te weten wanneer het \’precies\’ gaat regenen.

Dan moet je een psychrometer of hygrometer meenemen.

Bijdrager
    TheBigZ

De buienalarm app haalt z’n gegevens uit buienradar.nl
    De regenvoorspelling voor een in te stellen locatie laat buitenradar.nl ook in de iPad versie zien, maar niet in de iPhone versie.

Hoe werkt Buienalarm?
    Buienalarm houdt jouw locatie bij door middel van plaatsbepaling aan de hand van draadloze netwerken (zowel GSM/UMTS als WiFi). (Indien je dit niet wenst kun je ook handmatig een locatie invoeren in de instellingen van Buienalarm.) Voor deze locatie zal Buienalarm periodiek de neerslagverwachting ophalen van Buienradar.nl en, indien je dat wenst, een waarschuwing geven als er regen verwacht wordt binnen 5 tot 120 minuten (configureerbaar).

Bijdrager
    tarun

De Buienradar app kan dit ook. Daarvoor kies je [Zoom in op GPS locatie]. Onderaan zie je dan hoeveel neerslag wanneer gaat vallen.

Moderator
    Strifer

Jup, ik keek er net nog naar in de Buienradar app.

Bijdrager
    TheBigZ

Tarun heeft gelijk. Probleem van de TS is hiermee dus NIET opgelost.

Bijdrager
    polansky

Hoezo opgelost? Ga jij toch zeker niet voor mij bepalen.

Dat Buienradar het min of meer weergeeft wil niet zeggen dat zij een goede oplossing hebben voor wat ik zoek.

Sterker nog, ik vind die buienradar app (na downloaden) he-le-maal niets!
    De voorspelling die gegeven wordt is amper af te lezen, bovendien vind ik die app nogal rommelig.
    Daarmee is buienradar dus niet de app die ik zoek!

Nog steeds op zoek naar een betere versie dus, zoals te vinden is in ‘buienalarm’.

Moderator
    unSOUND

In de Buienradar app zit ook die Buienalarm ingebouwd, onder het kopje “Buienalert”. Daar kun je ook ingeven of je 15, 30, 45 of 60 minuten van te voren gewaarschuwd wil worden…

Bijdrager
    TheBigZ
    polansky op 05 mei 2012

Hoezo opgelost? Ga jij toch zeker niet voor mij bepalen.

Sorry hoor, meneer Polanski…. Vind je jezelf niet een beetje een triest geval om zo te reageren op mensen die je proberen te helpen?

Moderator
    Strifer

Kom kom, iedereen mag heus wel wat aardiger zijn tegen elkaar.

Bijdrager
    JJmac
    Bijdrager
    missdasselaar

Inmiddels een Buienalarm app die werkt in heel Europa. Weer een stapje verder…

Bijdrager
    bupaul

Er is wel degelijk een app die laat zien of het regent, danwel gaat regenen.

Druppel (gratis)

Hij heeft wel je lokatie nodig en laat de komende 2 uur zien.
    Dat is alles wat de app doet.
    De app is zeer in trek en gebruik bij bv schilders en anderen die afhankelijk zijn van het weer.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb buienalarm geprobeerd een paar weken geleden, werkte prima maar heb hem weer van mijn telefoon gegooid omdat er reclame in zat. Ik heb liever apps waar ik gewoon voor betaal dan die * reclames er in.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.