3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Gezocht: AIML editor voor Mac

Meer dan een miljoen berichten op dit forum en de hele afkorting AIML komt nergens in voor. Ik kan er dus wel vanuit gaan dat deze vraag er nog niet is.:-)

Ik heb een onder PHP draaiende MSN bot op mijn webspace gezet, maar ik zoek nog een beetje handige editor om de benodigde AIML bestanden uit te werken. AIML staat voor Artificial Intelligence Markup Language en is feitelijk XML, maar daan toegespitst op AI programma’s.

Momenteel gebruik ik hiervoor de GaitoBot AIML Editor op een PC van een vriendin, maar ik zou natuurlijk het liefst gewoon een editor op mijn Mac hebben. Weet iemand of dat sowieso bestaat of zit er niets anders op van het stof weer van mijn Virtual PC CD te gaan blazen?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik zou gewoon denken aan BBedit; het is tenslotte gewoon tekst

Bijdrager
    Ruben

Ja, het is dan wel tekst, maar wel volgens een bepaald format. BBEdit gebruiken is net zoiets als een grote HTML of PHP site daarmee maken terwijl er betere WYSIWYG editors zijn. Een AIML bestand werkt met velden voor user-input, reacties van de bot en het afwegen van bekende en onbekende variabelen. Met de GaitoBot AIML Editor die ik nu gebruik komt dit alles netjes in tabellen en een grafische ” workflow” te staan, helemaal toegespitst op het doel van AIML bestanden. Ik hoop dus dat er ook zoiets is voor de Mac, hetzij als stand-alone programma of misschien als plugin voor een andere editor als Dreamweaver. Maar het lijkt erop dat er niets anders op zit dan met Virtual PC gaan werken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.