6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sjonnie82

Gezinsdeling

Ik wil graag een nieuwe AppleID op mijn AppleTV 4K aanmaken en deze uitnodigen binnen “Gezinsdeling” van ons gezin.

Het liefst zou ik deze AppleTV de hoofdeigenaar maken van het gezin, gezien het feit dat deze als woninghub dienst zal (moeten) gaan doen.

Hoe kan ik dit het beste doen? Want hoe activeer ik het AppleID van de Apple TV 4K, en laat deze de iCloud ruimte gebruiken van de [email protected] welke nu de beheerder is?

Mijn huidige gezin zit zo in elkaar:

[email protected] (iMac/Macbook/AppleWatch/iPhone/iPad/Appletv4K)
    |- [email protected] (iPhone/iMac/AppleTV4K)

Wat ik wil is:
    [email protected] (woninghub?)
    |- [email protected] (iMac/Macbook/AppleWatch/iPhone/iPad)
    |- [email protected] (iPhone/iPad/AppleTV4K)

Is dit nog mogelijk om het beheerdersaccount om te zetten naar een andere Apple ID, en hier het bestaande iCloud gebeuren aan te koppelen?

Bijdrager
    Jorik

Waarom denk je dat je een aparte Apple ID voor een Apple TV nodig hebt? Apple ID’s zijn bedoeld voor mensen, niet voor apparaten. De mensen die gebruik maken van die apparaten loggen erop in met hun Apple ID.

Meestal wil je dat de persoon die betaalt voor de Gezinsdeling, dat die de beheerder is van het gezin, dus in de praktijk is dat een ouder van het gezin. Die zal dan waarschijnlijk ook de Woning beheren (Homekit) en andere Apple ID’s uitnodigen om de woning ook te kunnen bedienen. Die Apple ID kan gewoon op de Apple TV gekozen worden zodat die als hub zal functioneren. Zie ik een probleem over het hoofd met deze “normale” situatie?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Jorik.
    Bijdrager
    sjonnie82

Nee ik snap wat je zegt en begrijp het ook.
    Enkel wil ik niet mijn aankopen open en bloot op de AppleTV zitten waarop ik altijd ben ingelogd. Want als ik het goed begrijp, kun je wel meerdere account aanmaken op de appleTV, maar hoef je slechts eenmalig in te loggen. En vervolgens kan iedereen in je huishouden je aankopen middels de AppleTV 4K zien/bekijken. Of mis ik nu iets?

Bijdrager
    Jorik

Over welke aankopen hebben we het dan? Apple TV Apps?

Voor zover ik weet kunnen alle leden van mijn gezin kunnen elkaars aankopen zien (behalve de aankopen die verborgen zijn: https://support.apple.com/nl-nl/HT201322). Dus dat zou je denk ik niet oplossen met het gebruik van een andere ID op de Apple TV.

Bijdrager
    sjonnie82

Wat ik wil is eigenlijk het volgende:
    Zodra ik van gebruiker wissel op de Apple TV, dan moet ik uitgelogd worden zodat mijn aankopen/abonnementen niet zichtbaar zijn voor bv mijn dochters.

Is dit mogelijk?

Bijdrager
    Jorik

Als het puur om de aankoopgeschiedenis gaat van Apps (ik weet niet welke andere aankopen je zou willen verbergen op een Apple TV), is het dan niet beter om die items ook gewoon echt te verbergen volgens de link die ik hierboven al aangaf? De andere accounts in een familie kunnen namelijk sowieso al gewoon de aankoopgeschiedenis opvragen van apps op een iPhone/iPad…

En nee, volgens mij is het niet mogelijk om snel te wisselen van account en daarbij ook echt uit te loggen op de Apple TV. Je zult dan echt helemaal moeten uitloggen en weer inloggen. Maar het is misschien wel mogelijk om de Woninghub onafhankelijk van de systeem-AppleID ingelogd te houden op de Apple TV.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.