6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    barnhoorn

Gezinsdeling en foto's syncen

Mijn man en ik hebben een gezamelijk icloud account en gezamenlijk apple-id.
    Nu krijgt mijn zoon binnenkort ook een iphone en daarom wil ik graag gezinsdeling aanzetten.

Ik wil graag dat de foto’s van mijn man en mij automatisch blijven syncen, dat van mijn zoon liever niet (honderden selfies tussen onze foto’s is niet echt fijn)

Wat zijn hiervoor de mogelijkheden?

Bijdrager
    SvS

Zoonlief heeft dan eigen iCloud.
    Zijn foto’s blijven op iPhone staan of (indien aangezet) worden gesyncht naar zijn eigen iCloud ID.
    Tenzij hij in Foto’s aangeeft dat hij bepaalde foto’s wilt delen met jullie binnen in mapje ‘Gedeeld’. Maar dat zijn extra handelingen.

Bijdrager
    GoeieDag

Met zijn eigen iCloud account/Apple ID heb je daar toch geen last van?

Ik vind het sowieso een slecht idee om met je partner, of wie dan ook, een Apple ID te delen. Er hangt daar zoveel aan, dat het alleen maar gedoe kan opleveren. Iemand die jouw man FaceTime’t krijgt jou dus eventueel aan de lijn, alle iMessages krijg je van elkaar te zien, elke foto die de andere maakt kun jij ook zien (privacy!), etc, etc. Je deelt toch ook niet het 06 nummer?!

Je kunt wel een gezamenlijke iCloud account gebruiken voor bv Contacten, Agenda en aankopen. Maar de primaire iCloud account houd je gescheiden, als je verstandig bent.

Bijdrager
    barnhoorn

Als hij een eigen icloud heeft kan hij dan wel gebruik maken van ons apple id? Zodat ik niet dubbel hoef te betalen voor apps die ik al eerder heb gekocht?

@goeiedag: ik begrijp dat een apart Apple ID handig kan zijn, daarom wilde ik ook gezinsdeling aanzetten omdat dan alles netjes gescheiden is.
    Maar dee voordelen van alle foto’s inzien wegen zeker op tegen de iedere keer handmatig foto’s moeten delen. Denk maar aan de foto’s die we met verschillende toestellen van onze kinderen maken.

Bij Facetime en iMessage kun je zelf het telefoonnummer/e-mailadres aanvinken waarop je op dat device bereikbaar bent en daar hebben we dus geen issues mee.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat kan, maar zodra je Handoff gebruikt, wordt het anders.

Vwb de aankopen: je kunt naast gezinsdeling ook simpelweg jouw Apple ID gebruiken op zijn iPhone (van je zoon) als inlog voor de App Store. Dat hoeft dus niet de primaire iCloud account te zijn. En dan betaal je dus niet apart.

Bijdrager
    SvS

Meeste apps die je eerder gekocht hebt, is via gezinsdelen ook kosteloos te delen binnen gezin. Mits apps die ondersteunen. Dat kun je zien binnen App Store.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.