10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Average User

Gezinsdeling en 2 Creditcards

Omdat ik een gezinsabonnement van Apple Music had afgesloten heb ik mijn vriendin toegevoegd in de gezinsomgeving. Wij hebben beide een eigen creditcard en willen onze aankopen op eigen kaart doen. Echter sinds de gezinsdeling worden alle betaling in de store, net als de reling iCloud storage van mijn CC (gezinshoofd) betaald.

Is het mogelijk om dit weer te splitsen, zodat haar aankopen van haar CC worden betaald?
    Apple FAQ en diverse zoekpogingen hebben nog geen oplossing gebracht.

Bijdrager
    Shmoo

Nee, Apple controleert gezinnen op basis van één creditcard omdat het er vanuit gaat dat iemand niet z’n creditcard gegevens deelt met iemand buiten het gezin. Vrij logisch.

Als jullie beide een eigen creditcard koppelen dan is dat hetzelfde als twee personen die elkaar amper kennen en beide een neigen creditcard gebruiken.

Inactief
    Anoniem

Dat is toch nog steeds vreemd? Je bent als ‘gezin’ toch niet verplicht om al je betalingen vanaf dezelfde kaart te doen? Man en vrouw kunnen toch een eigen kaart hebben en gebruiken?

Of volgens Apple niet?

Ik vind het hele gezinsdeling maar raar in elkaar zitten.

Bijdrager
    Shmoo

Dat kan zeker, en gezien dat gezinnen in Amerika vaak wel 5 creditcards hebben per gezin is dat ook raar.

Maar, Apple moet toch een manier hebben om te kunnen controleren wie bij elkaar woont/hoort. Ik bedoel ze kunnen slechts brieven per post gaan verzenden met daarin verificatiecodes.
    Het idee is wel goed, een creditcard nummer deel je niet 123 met iedereen.

Bijdrager
    Joid

Als je vriendin een iTunes gift card koopt en haar eigen account hiermee opwaardeert, dan worden haar aankopen wel daar van af gehaald.

Bijdrager
    Average User

@Shmoo, waar heb je die info gevonden? Ik kan er namelijk nergens iets over vinden.

Bijdrager
    Average User

Joid dat vind ik helemaal vreemd. Dat met een gift card, als niet hoofdgezinslid er wel van eigen rekening word afgeschreven.

Bijdrager
    Joid

Het heet niet voor niets Gift Card. Iemand geeft jou dat cadeau, dan wordt het eerst daar van af geschreven.

Gift Cards zijn daardoor prima cadeaus voor kinderen. Als een kind een aankoop wilt doen en het heeft geen tegoed, dan krijgt de cc houder de vraag of dat ok is. Heeft het kind wel een tegoed (van tante gekregen voor de verjaardag) dan mag het er zelf aankopen mee doen.

Niets vreemds aan. Slim opgezet juist.

Bijdrager
    Shmoo
    Joid op 30 januari 2016

Als je vriendin een iTunes gift card koopt en haar eigen account hiermee opwaardeert, dan worden haar aankopen wel daar van af gehaald.

Het kopen van die kaartjes zou niet eens nodig zijn..

Wat ze zouden kunnen doen.. Eén creditcard koppelen aan beide AppleID’s op die manier behouden ze hun family sharing optie, zodat ze beide elkaars apps mogen gebruiken. Alleen zo nu en dan doneert persoon A een X bedrag aan persoon B. Dit gaat gewoon via de App Store. Het bedrag komt dan bij persoon B op het AppleID te staan als krediet en persoon B maakt dan zelf even handmatig via de bank het geld over naar persoon A dat gedoneerd werd.

Nog steeds compliceert maar het is niet anders.

Apple wil gewoon heel graag dat aan elk AppleID een creditcard gekoppeld is en om dit voor elkaar te krijgen bedenken ze diensten als family sharing. Er zijn heel veel mensen die gewoon ‘Geen’ optie als betaalmiddel kiezen en dat is niet handig voor Apple. Zodra je een creditcard koppelt aan je AppleID is betalen super simpel en doe je dit ook veel eerder dan wanneer je zelf eerst voor krediet moet gaan regelen.
    Los daar weer van komt het Apple Pay ook ten goede. Kortom, geld verdienen en omzet/winst records breken is Apple’s core business.

Bijdrager
    SvS

Zo vaak zullen er toch geen aankopen worden gedaan? Tenzij je liedjes of upgrades voor games koopt, dan wel.

Maar giftcards is wel een oplossing.
    En je kan dat van authoriseren uitzetten (dat zij jou toestemming vraagt om iets te kopen, dit kun je uitschakelen)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.