11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    steveb

gezin instellen zonder betaalmiddel?

hallo,

ik wil mijn gezin configureren maar er wordt gevraagd om een betaalmiddel toe te voegen in iTunes.
    creditcard heb ik niet
    gsm betaling doet mijn provider niet.

wat kan ik doen?

dit zou zijn om aangekochte apps de delen met het gezin.
    maar ik heb geen betaalde apps. of media

kan ik deze eis omzeilen?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Kijk hier eens:

https://www.alleszondercreditcard.nl/apple-id-zonder-creditcard/

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    Shmoo

Kan niet..

Apple verifieert gezinsleden op basis van vertrouwde informatie. Een creditcard is zo’n informatie dat je enkel met je gezin deelt en dus niet uitleent aan derde.

Je zal vast wel nep-cradircards kunnen inzetten maar goed, je weet hoe dat gaat met gratis diensten waar veel reclame voor wordt gemaakt.

Bijdrager
    SvS

Bepaalde zaken gaat zoveel gemakkelijker als men gewoon in bezit is van CC. Zoals producten bestellen vanuit buitenland, op vakantie pin-betalingen doen en in dit geval ook.

Bijdrager
    Joid

dit zou zijn om aangekochte apps de delen met het gezin.

De reden dat Apple een credit card vereist voor Family Sharing heeft met leeftijd te maken. Je kan alleen een credit card ontvangen als je 18+ bent. Daarmee is het voor Apple een zekerheid dat het gezinshoofd volwassen is.

Het punt is namelijk dat je via Family Sharing kinderen jonger dan 13 een Apple ID kan geven. Wat normaal gesproken niet kan/mag. Maar vanwege die credit card weet Apple dat jij zeker 18+ bent. Dus volwassen. En daarom mag jij dan bepalen of een kind jonger dan 13 in jouw gezin een Apple ID mag krijgen. Apple komt zodoende zelf niet in problemen.

Klinkt allemaal krom en omslachtig (en dat geven ze bij Apple zelf ook toe). Maar het is de enige manier om juridisch gezeur tegen te gaan.

Bijdrager
    SvS

Klinkt heel logisch, @joid. Thanks! Wist ik niet.(y)

Bijdrager
    steveb

waarom voegen ze dan iTunes giftcard niet toe als betaalmiddel?

=> gezins instellingen mogelijk voor iedereen
    opgebruikt is niet meer aankopen. dus voor de gebruiker veiliger dan een credit card

Bijdrager
    SvS

Veiliger. Sure. Je moet toch sowieso je password invoeren als je iets wilt aankopen. Dan ben je er toch zelf bij als er dan iets afgeboekt gaat worden?

En jongere gezinsleden moeten bovendien toestemming vragen aan hoofd van het gezin via de App Store bij een download (tenzij anders ingesteld).

Bijdrager
    Joid

opgebruikt is niet meer aankopen. dus voor de gebruiker veiliger dan een credit card

Je hebt mijn reactie helaas niet gelezen.

Bijdrager
    steveb
    Joid op 08 oktober 2017

Je hebt mijn reactie helaas niet gelezen.

sorry
    ik had inderdaad te snel gelezen.
    de omslachtigheid had me afgeleid.

bedankt voor de tip

laat ons hopen dat het met apple pay makkelijker wordt.
    misschien volgende maand al.

Bijdrager
    Q-collective
    steveb op 18 oktober 2017

laat ons hopen dat het met apple pay makkelijker wordt.
    misschien volgende maand al.

Als ik de Amerikaanse documentatie erop nasla, lijkt het van niet:

If you’re using Family Sharing and you’re the family organizer, you can use the following payment methods:
    * Credit and debit cards
    * Some additional payment methods available in select countries or regions (Alipay, China UnionPay, mobile phone billing, TrueMoney)

ApplePay wordt dus niet vermeldt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.