9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tjits7

Gezamenlijke Apple- ID

Ik had met mijn vriend een gezamenlijke apple- id. Inmiddels zijn we uit elkaar. Hij heeft het wachtwoord gewijzigd en wil deze niet aan mij door geven. Nu kan ik mijn eigen apple- id maken maar de kans is groot dat ik dan mijn iphone niet meer kan synchroniseren. Of te wel dan ben ik dus mijn gegevens die nu op mijn Iphone staan kwijt. Nu heb ik wel een back-up van de apps op mijn computer staan. Maar ik hoorde dat dat niet uit maakt, aangezien je Iphone synct met je ID, deze zijn dus verschillend. Heeft iemand tips voor mij?
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn gegevens van mijn oude ID worden gewist?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Zonder wachtwoord kan je sowieso de ID niet wissen of bewerken.

Los van de Apps moet je even kijken of de volgende zaken niet gewoon op je computer staan. Zo kan je met een nieuwe ID meteen aan de slag met de gegevens die je hebt.

E-mail: Staat meestal op een server of lokaal op je computer. Kwestie van je mail account opnieuw instellen op je nieuw geïnstalleerde iPhone
    Foto’s: Als je geluk hebt staan deze gesynchroniseerd in een afbeeldingen map (Windows) of in iPhoto (Mac)
    SMS: Geen idee maar ik vrees het ergste
    Muziek: Staat in iTunes
    Apps: Gekochte Apps zal je opnieuw moeten aanschaffen. Gratis Apps opnieuw downloaden.
    App data: Kan per App verschillen maar sommige Apps waarbij je met een eigen accountje werkt kijken niet naar je Apple ID. Kwestie van inloggen en verder gaan waar je gebleven bent.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over het terughalen van gegevens uit oude iPhone backups in iTunes?

Bijdrager
    Yggdrasil

Hoi,

http://geekyninja.com/archives/how-to-recover-data-contacts-sms-notes-from-the-iphone-backup-files/
    Ik heb even gezocht en ik kwam op die website uit. Een geheel ander verhaal maar hier wordt uitgelegd hoe die persoon een back-up heeft ‘uitgekleed’ om er bepaalde informatie uit te halen. Je hebt wel een Mac nodig om bepaalde stappen te kunnen voltooien waaronder het ‘uitpakken’ van de back-up.

Veel succes!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heel goed!:)

Bijdrager
    Ir.Bob

Backups op de computer hebben helemaal niks met je AppleID te maken. Je kunt gewoon een andere of zelfs twee verschillende AppleIDs gebruiken op een iPhone.

Er zijn twee dingen waar je je misschien druk over kunt maken:

Een: Data die op iCloud staat, waardoor je ex misschien bij die gegevens zou kunnen. Helaas kun je dat alleen verwijderen als je over het wachtwoord beschikt.

Twee: Zonder wachtwoord krijg je geen updates voor je apps. Apps die je al op je Mac hebt staan kun je in principe blijven gebruiken.

Bijdrager
    Yggdrasil
    Ir.Bob op 21 augustus 2012

Backups op de computer hebben helemaal niks met je AppleID te maken. Je kunt gewoon een andere of zelfs twee verschillende AppleIDs gebruiken op een iPhone.

Onrechtstreeks wel hoor.

Als jij een reservekopie terugzet op je iPhone is alles wat daarop staat gelinkt aan je Apple-ID. Je kan dan misschien wel je Apps en dergelijke terug hebben, dan nog kun je niets updaten zonder het wachtwoord van het account.

Bijdrager
    Ir.Bob

@Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiick

Precies wat ik zeg bij punt twee in mijn post, fijn dat je hem helemaal gelezen hebt;-)

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb hem maar al te goed gelezen. Ik merk alleen op dat je eerste stelling gewoon onjuist is. Het heeft onrechtstreeks wél iets te maken met je Apple-ID. Daarover ging mijn post.;)

Afijn, nu maar hopen dat de TS een oplossing vindt voor haar probleem… Desnoods moeten jullie tot een overeenkomst zien te komen…

Bijdrager
    Useless

Misschien is phone to mac je oplossing.

Muziek, sms, adressen, zo’n beetje alles trek je van je telefoon, of uit een back-up.

Succes!

Jan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.