7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Rien55

[Opgelost] gewoon nieuwsgierig naar inlogtekst

Dag allemaal,

dit is geen belangrijk onderwerp, maar het trok wel mijn aandacht.
    Deze week heb ik mijn MacBook Pro early 2015 en mijn iMac mid 2013 ge-upgrade naar macOS Sierra 10.12.6. Ging helemaal goed, alleen zie ik bij het inloggen verschillen.

Mijn MacBook zegt: ‘typ wachtwoord’ en mijn iMac zegt dan:’enter password’. Terwijl het daarvoor altijd bij alle twee in het Nederlands was. Beide computers hebben Nl als systeemtaal en ik kan geen verschillen vinden.

Misschien iemand die het weet of een suggestie heeft?
    Ik ben gewoon nieuwsgierig waar dit verschil vandaan komt.

Bedankt alvast,
    Rien.

Bijdrager
    GoeieDag

De andere knoppen dan (Annuleer en Andere gebruiker)?

Bijdrager
    csteelooper

Ik denk dat je iets over het hoofd ziet: je MacBook heeft Nederlands als Systeemtaal; je iMac heeft Nederlands als Weergave-taal; maar Engels als systeemtaal. Dat wil zeggen dat de set-up van je iMac kennelijk in het Engels is voltooid, en de taal daarná (ooit) is gewijzigd naar Nederlands. De weergavetaal is gebonden aan je eigen account, de systeemtaal is, zoals de naam al zegt, systeembreed en gaat dus ook búiten je account. Als je het wilt, kun je de systeemtaal achteraf vrij simpel wijzigen. Daarmee zijn dan ook de knoppen op je inlogscherm in het Nederlands. Ga als volgt te werk om dit te doen:

Open een Terminal en typ:

sudo languagesetup

gevolgd door een druk op return

Typ daarna het wachtwoord voor je account in; wederom gevolgd door een druk op return. Merk op dat de cursor op zijn plek blijft tijdens het typen van je wachtwoord.

Als je het goed hebt gedaan zie je nu een lijst met zinnen in verschillende talen verschijnen.

1) Use English for the main language
     2) Utiliser le français comme langue principale
     3) Deutsch als Standardsprache verwenden
    […]

Typ het nummer voor de gewenste taal en druk wederom op return. Jij wil dus nummer 9 typen en dan op return drukken.

Daarna kom je terug bij de prompt. Typ exit en druk op return; sluit je Terminal-venster en herstart je Mac.
    Daarna ben je klaar…

Succes

Geblokkeerd
    Anoniem

@csteelooper

Mooie heldere uitleg, chapeau!

Bijdrager
    GoeieDag

Maar hij noemde wel dat het voorheen ook in NL stond, dus dan zou de systeemtaal veranderd zijn?!
    Ik geef toe: waarschijnlijker is het dat het TS nooit eerder is opgevallen…

Bijdrager
    csteelooper
    vuurvreter op 22 juli 2017

@csteelooper

Mooie heldere uitleg, chapeau!

Thanks! Graag gedaan!

GoeieDag op 22 juli 2017

Maar hij noemde wel dat het voorheen ook in NL stond, dus dan zou de systeemtaal veranderd zijn?!
    Ik geef toe: waarschijnlijker is het dat het TS nooit eerder is opgevallen…

Nou, Ik heb de systeemtaal nog nooit uit zichzelf zien veranderen… Ik denk eerder dat de iMac van TS altijd al Engels als systeemtaal heeft gehad, maar dat het nu pas opvalt, zoals je zegt…

Bijdrager
    Rien55

Hartelijk bedankt voor je heldere uitleg @csteeloper . Heb nooit geweten dat er een weergave- en systeemtaal was. Na toepassing van je oplossing staan ze nu alle twee op Nederlands. GoeieDag: ik denk dat je gelijk hebt. Wellicht was er altijd al een verschil maar is het me nu pas opgevallen. En dan is het makkelijk om een update als verklaring te bedenken. Fijn weekend iedereen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.