9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

Gewoon effe een DVD vol fotos bekijken…?

Hallo, als switcher en dus nieuw op mac vraag ik me af hoe ik gewoon een dvd vol fotos kan bekijken. In Windows kon je dan gewoon kiezen voor filmstrip of gewoon in aangepaste formaat bekijken met een next en back butten. Ik zie nu alleen maar dat ik per foto die file aan moet klikken en dat ie dan ook niet screenformaat aangepast is. Mis ik iets? Welk programmatje moet ik gebruiken?

Bijdrager
    computer space

De mapinhoud op Voorvertoning slepen is een optie.
    Ook een hulpprogramma als Graphicconverter (ben je XP zo vergeten ;-)) is handig.

Bijdrager
    MacTS

Het kan heel simpel. In de map waar je afbeeldingen staan of op je dvd selecteer je een aantal foto’s (meerdere foto’s selecteer je met de shift-toets of met de appeltje-toets). Daarna rechter muisknop (of ctrl-toets + klik als je die niet hebt). Daarna kies je Diavoorstelling en voila! Ziet er bovendien nog mooier uit dan in XP en bovendien kun je ze ook nog als thumbnails laten zien. Succes!

Bijdrager
    Jaimie

thankssss:)

Bijdrager
    Roesch

dank jaimiefanatic, deze vraag had ik ook nog liggen.
    en dank MacTS, diavoorstelling is mooi en handig, k heb het meteen even geprobeerd.

Bijdrager
    computer space

met 20 foto’s lijkt dia diavoorstelling wel vast te lopen. Moet echt even wachten voor het rechtermuismenu beschikbaar is. Komt natuurlijk door dat expose effect. Moet ie voor iedere foto eerst een thumbnail maken. Ziet er slick uit, maar met veel plaatjes is GC toch flink wat rapper.

Bijdrager
    MacTS
    ”Martiniman”

met 20 foto’s lijkt dia diavoorstelling wel vast te lopen. Moet echt even wachten voor het rechtermuismenu beschikbaar is. Komt natuurlijk door dat expose effect. Moet ie voor iedere foto eerst een thumbnail maken. Ziet er slick uit, maar met veel plaatjes is GC toch flink wat rapper.

Heb het even getest met een selectie van 100 foto’s uit mijn Canon EOS 20d. Samen toch goed voor meer dan 350 MB die ik selecteer en open met de rechtermuisknop. Vertraging? Totaal geen, zelfs geen fractie van een seconde. M.a.w. het rechtermuismenu opent meteen en de diavoorstelling ook. Ook het schakelen tussen voorstelling en thumbnail-overzicht verloopt vlot en zonder haperen.

Bijdrager
    DanielC

Het is wel mooi maar toch 2 nadelen.
    Ik wil graag de foto zien en een strip thunbnails eronder.
    Ook wil ik graag mijn foto’s op alfabet. Ik heb ze namelijk netjes op volgorde genummerd maar als ik ze in de diavoorstelling open gooit deze ze allemaal door elkaar. Bij Voorvertoning doet hij dat ook, staat ook alles door de war in de “lade”

Zijn er ergens voorkeuren waar je deze dingen kunt opgeven?

Bijdrager
    demandiebakt

ik vond het ook even wennen toen ik begon echter als je er eenmaal mee werkt is het veel makkelijker, mooier en handiger als alles dat ik in windows heb gezien.
    je werkt alleen even op een iets andere manier

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.