10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Aaron

gewone modem-wireless router op Ibook?

is het mogenlijk om deze : http://www.sweex.com/product.asp?pid=288 router te verbinden met mijn @home modem, en dan via mijn I book te internetten?

bij voorbaat dank

Aaron

Bijdrager
    iFredo

Als je een Airport kaartje hebt dan moet het geen probleem zijn.

Gebruik ook even de zoekfunctie. Er lopen al wat draadjes over dit topic.

http://forum.macosx.nl/search.php

Bijdrager
    Aaron

excuus, dankje zoals je ziet is dit mijn 2e post, dus vandaar:)

Bijdrager
    iFredo
    ”Aaron”

excuus, dankje zoals je ziet is dit mijn 2e post, dus vandaar:)

Geeft niet; het is ook leuk om zelf een vraag te stellen. En zoals je ziet zijn er genoeg individuen die hem maar wat graag beantwoorden.

Heb je nog wat kunnen vinden? :)

Bijdrager
    Aaron

ja, dat je blijkbaar gewoon je Ibook/powerbook ect.met een airport extreme aansluit, en dan het “gebruikelijke” doorgaat, en als dat goed loopt, dan moet het alles internet klaar zijn.

de router had ik al gekocht namenlijk en nu is het 4-6 weken wachten op mijn 12″ Ibook:)

Bijdrager
    Ganymedus

Ik vind sommige windows wifi routers handiger dan die van apple, soms ook mbt beveiliging of bijv externe usb printer en hd mogelijkheden. echter, en daar moet je rekening mee houden, veelal moet je de router via je browser benaderen, en in veel gevallen lukt dat niet met de mac.:) Dus houdt een pc op de achterhand opdat je je router wel kunt instellen en dicht timmeren.

Bijdrager
    Aaron

dankje voor de tip, ik kan makkenlijk naar iemand toestappen en vragen of ik even zijn/haar pc kan gebruiken.

Ik was oorspronkelijk ook voor airport express gegaan, maar 150 euro was me toch een beetje te, vooral als daar zo’n dure Ibook bij komt , zeg maar.

bij de weg, moet de pc waarmee je de modem via de browser bewerkt ook met een draadloos kaartje zijn verbonden?

Bijdrager
    Ganymedus

nope:)

Bijdrager
    goddevader

kheb ook op het punt gestaan om dit apparaat te kopen, maar dan had ik wat reviews gelezen, waarbij men vertelde dat de connectie wel eens wegviel, en aangezien ik nu al weet dat ik me er dan aan ga ergeren, ga ik me toch een ander model aanschaffen

Bijdrager
    Oppie
    ”Ganymedus”

Ik vind sommige windows wifi routers handiger dan die van apple, soms ook mbt beveiliging of bijv externe usb printer en hd mogelijkheden. echter, en daar moet je rekening mee houden, veelal moet je de router via je browser benaderen, en in veel gevallen lukt dat niet met de mac.

Het zijn natuurlijk geen “Windows routers”, het WiFi protocol is platform onafhankelijk.
    Verder heb ik vele WiFi routers mogen configureren met mijn iBook, nooit gemerkt dat het met de Mac+browser niet zou kunnen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.