7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Gevraagd snelle hulp bij onzichtbaar geraakte map.

Mijn map, “fotoprogramma’s, in de “programma’s” is plotseling verdwenen. M.b.v. Filebuddy heb ik gezocht met ” find invisible items”, hem wel weer getraceerd, maar ik weet bij god niet wat ik nu moet doen. Welke optie in de menubalk van File Buddy moet ik nu kiezen? Ik ben n.l bang dat ik de map per ongeluk zou kunnen deleten! Wie kan mij s.v. p. helpen. Met alvast mijn grote dank!

Sleutelbeheerder
    Night

Klik het vinkje weg bij “invisible” rechtsonder. Dan op ‘save’ klikken en even uit- en inloggen:)

Snel genoeg?:P

Bijdrager
    sedikit

Night!
    Je hebt geen idee hoe dankbaar ik je ben. De map staat er weer! Alleen begrijp ik niet dat zoiets plotseling kan gebeuren. een paar weken had ik hetzelfde met een map die eindigde op ” e.d.”. Dat kan ik nog wel begrijpen. maar deze map hete “fotoprogramma’s” , niets bijzonders dus, tenzij een apostroph a.h. einde ook een zonde is..

Bijdrager
    Petje

dat rorttige progje voor onzichtbare mappen direct weggooien.
    Ik heb ook al van meerdere gebruikers problemen moeten verhelpen, waarbij het lijkt of het programma een eigen leven gaat leiden.
    Dus gewoon weggooien en niet meer gebruiken

Bijdrager
    pako

Misschien per omgeluk een ‘.’ (een punt dus) voor de map gezet?

Bijdrager
    Oppie
    ”sedikit”

Mijn map, “fotoprogramma’s, in de “programma’s” is plotseling verdwenen.!

Niet meer doen; houd je voor de zekerheid aan de ietwat rigide (UNIX) structuur in deze en ga geen submappen maken in de map Programma’s. Gooi gewoon zo’n mapje in je Thuismap met bv een alias in de Finder navigatiekolom.

Bijdrager
    alain_

Een beetje te laat, maar misschien wel handig voor in de toekomst;)
    Om “verborgen” bestanden of mappen (dir’s) te kunnen zien kan je altijd terugvallen op de Terminal.
    Met ls -a zie je dus al je bestanden en dir’s.
    Een “verborgen” bestand of dir kan je ook hernoemen middels mv,
    bijvoorbeeld mv .file file

Meer info over de commando’s zijn zoals gewoonlijk te vinden met “man commando”;)
    Enne, de Terminal is niet zo “vies” dat je er schrik van moet hebben.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.