4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    FullMonty

Geswitched: PowerBook 15″

Heb al een maandje mijn Powerbook 15″ 1.5 Ghz standaard model in bezit maar omdat ik in Spanje zat niet kunnen posten. Zeer mooie machine vind ik het en OSX is echt een fluitje van een cent om mee te werken, lekker snel en krachtig. Heb wel (maar ?) 1 vastloper gehad, maar dat mag de pret niet drukken. Tot nu toe bevalt me heel dit Apple-gebeuren wel.

Toch wel 1 negatieve ervaring: Wat zijn die Apple-verkopers voor leugenaars! Nu ja: het zijn verkopers, maar toch echt van die gladde kerels waar ik niets van moet weten. Eén beweerde dat de 1.5 Ghz G4 van een PB te vergelijken is met een 3 a 3.5 Ghz Pentium 4. Verder wou hij mij per se een AppleCare aansmeren omdat hij 1 jaar garantie te weinig vond. Ik antwoordde dat het in de EU volgens mij verplicht is om 2 jaar garantie te geven op dergelijke apparaten, waarop de man wat ontkennende zinnen mompelde (mijn vader werkt voor de Europese Commissie dus hij kan het weten…). In een andere winkel had ik net zo’n gladjanus met een designbril op zijn neus. Als ik vroeg welke software-ontwikkelingstools er meegeleverd werden zei hij aarzelend dat OSX op Unix gebaseerd is… Dat weet ik ook wel, dus ik vroeg hem of er Xcode bijgeleverd is. Wist hij niet eens. Nu ja, ik ben tevreden over mijn machine en als informaticus-in-spe en jarenlang Windows en Linux-gebruiker kan ik die verkoopspraatjes doorzien, maar leken kunnen hierin best trappen.

Al bij al: schitterend spul die Powerbooks. Ook OSX is echt een briljant stukje software. Het ding doet gewoon alles wat mijn Linux-installaties deden alleen sneller en VEEL eenvoudiger en het werkt meteen. Ook de Mac Mini stond me best wel aan. Alleen moet Apple dringend die wandelende iPods in de Apple Stores vervangen door de klassieke computer nerd die een klant tenminste wel degelijk uitleg kan geven met kennis ter zake.

Bijdrager
    A

Gefeliciteerd met je Powerbook !!!

Mijn vader zegt altijd: Een verkoper is de zoon van de duivel ! en dat merk je overal.

Bijdrager
    De Henk

van harte met je nieuwe machine, uit ervaring : een prachtding.
    niet op brillen letten wanneer je iets koopt…

Bijdrager
    Kyokushinkai

Hee, zo een heb ik ook:) Voldoet mij ook prima. Trouwens, hoe zit dat met die 2 jaar garantie. Ik heb dat meer gehoord, maar bij mij zei de verkoper ook dat dat waarschijnlijk niet waar is. Heeft iemand een link naar een of ander officieel wetsartikel of zo?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.