11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

Geswitched en vragen

Hey ,

Sinds donderdag staat me tering snelle power mac in mn huis. Maar ik vraag met nog wat dingen af. Ik het een 17″ tft van samsung. Maar krijg het gevoel dat bij sommige fonts er vage kleuren tussen zitten die ik op windows niet had. Waarschijnlijk een instelling? En hoe krijg ik software volledig van mn mac? Ik verwijdere gistre Limewire, om de pro te installeren en die vertelde mij dat er nog bestanden van de oude versie gevonden waren etc.

Tnx

Bijdrager
    michi_rishi

Je kunt proberen om de kleurinstellingen te calibreren om jouw monitor optimaal af te stemmen.
    Bedenk wel dat een Mac eventuele tekortkomingen van het aangesloten beeldscherm genadeloos laat zien:)

Bijdrager
    CaDoc

Is je monitor via VGA aangesloten??

Moderator
    unSOUND

Je moet sowieso LimeWire niet gebruiken, er zijn veel betere alternatieven zoals Acqlite, die volledig gratis zijn, sneller werken en hetzelfde bieden. Maar daar zijn allemaal al topics over… sommige zelfs als Sticky pal boven jouw topic…

:wink:

Hoe installeer en verwijder je software:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=38905

Downloaden met de Mac:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=77060

Bijdrager
    Marius1976

Wat betreft monitor: je kunt even kijken of bij de systeemvoorkeuren -> weergave

Het anti-aliasingniveau goed staat ingesteld voor tft schermen.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    chocolate

Bij weergaven het laatste regeltje over anti alising, welke waarde vul ik het best in? Kan het ook zijn omdat ik een VGA scherm heb en via een DVI converter werk dat ik een pakje kwaliteitsverlief heb?

Groet

Bijdrager
    Len

Bedoel je dit soms?
    [URL=http://img66.imageshack.us/my.php?image=helevicta12o5cf.jpg][/URL]
    Een LCD gebruikt de kleuren rood, blauw en groen. Als deze allemaal open staan heb je wit.
    Dit is dan ook een uitvergrootte zwarte letter O op een ‘witte’ achtergrond.

Zoals je ziet wordt hier een techniek gebruikt speciaal voor LCDs. Door een kleurwaarde door te geven aan de pixels om de letter heen kunnen delen van de pixels gebruikt worden voor een veel preciezer anti-alias effect.

Als het contrast/helderheid of de kleurtemperatuur buiten proporties hebt ingesteld zie je allerlei vieze kleuren om de letters heen omdat deze dan veel te fel worden.

Mocht je helemaal van dat nieuwe anti-alias systeem afwillen stel je dit gewoon in op “Standaard (beste voor CRT)”.

Bijdrager
    Geedee

In de systeemvoorkeuren, weergave, heb ik ondervonden dat je bij anti-aliasing beter ‘beste voor CRT-schermen’ kan kiezen. Als ik koos voor flatpanelschermen had ik ook een vergelijkbaar kleuren-probleem, vooral rond de letters met verticale strepen (zoals i p k l …).

Bijdrager
    chocolate

Echt bagger, ik krijg nog steeds mn scherm niet hoe ik het wil. Miss ligt het aan mijn VGA? Mijn samsung heb ik al vervangen door de acer van mn vader, die gaat ietsje beter nu. Nog tips?

Groeten

Bijdrager
    michi_rishi

Kan natuurijk ook aan de videokaart of aansluitingen liggen.
    Is het echt slecht (verlopende kleuren) of gewoon een beetje vaag?

Bijdrager
    chocolate

Aan de videokaart ligt het niet denkik want in games heb ik loepzuiver beeld

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.