9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Osiso

Geschikt/Ongeschikt van de landmacht in filmpje

Een vriend van mij vroeg of ik een aantal filmpjes voor hem wilde bewerken, i.v.m. een project. In één van deze filmpjes zou het bekende Geschikt/Ongeschikt-dingetje van de Landmacht moeten worden verwerkt.

Nou heb ik even een beetje in iMovie rond gekeken, maar ik zag zo snel daar niet iets waarmee dat mooi kon worden gedaan. Hebben jullie misschien een idee? Heb ik iets over het hoofd gekeken in iMovie? Heb ik een ander programma nodig?

Alle hulp is welkom.

B.V.D.

Perry.

Moderator
    Koen van Tongeren

In iMovie gaat je dat zeker niet lukken. Met Final Cut Pro/Express en wat doorzichtige PNG plaatjes kom je een heel stuk verder.

Bijdrager
    jeroentje

png met transparant werkt wel in iMovie 08 maar hoe het invullen van het hokje.. nog even denken 8)

Moderator
    Koen van Tongeren

Is ook niet heel moeilijk: je maakt een png van die krabbel en die laat je als wipe van boven naar onder binnenkomen, lijkt t net alsof ie er in getekend wordt, helemaal als je dat ‘krabbel’ geluidseffectje er achter plakt.

Bijdrager
    jeroentje

ik heb eventjes zitten rommelen met iMovie 08 maar die wil maar 1 png per keer doen..

1x exporteren is dan misschien manier om het in iMovie 08 te doen

Moderator
    Koen van Tongeren

Daarom denk ik ook dat je FC moet gebruiken: je hebt minimaal drie lagen boven elkaar nodig om dit effect voor elkaar te krijgen.

Bijdrager
    jeroentje

FC is mooier en makkelijker, ik maak er altijd een sport van om met de minste middelen toch het leukste effect er uit te halen :P

Moderator
    Koen van Tongeren

Lol, op zich een nobel streven natuurlijk.:-)

Bijdrager
    Osiso

Ik ben even aan de slag gegaan en op die manier moet het inderdaad wel lukken via FC. Hartelijk dank beiden!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.