11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ispank

Geschikte KVM-switch voor een pc en een mac?

Ik ben op zoek naar een KVM-switch die kan switchen tussen een apple en een pc.
    Een vereiste is ook dat die mijn speakers mee switcht. Ik vond zo op internet er eentje van sweex: COMPACT 2 PORT USB KVM SWITCH WITH AUDIO, op http://www.sweex.nl/content.asp?pcid=101.

Alleen wat lees ik tot mijn grote schrik bij de specifcaties: * Ondersteunt: Windows 98SE, ME, 2000 en XP

Ik heb wel eens vaker meegemaakt bij hardware dat men gewoon vergeet dat er nog een besturingssysteem als apple bestaat en dat die eigenlijk gewoon wordt ondersteund door hun hardware. Maar hier heb ik mijn twijfels want het switchen gebeurd wegens toetscombinaties. Hier zou natuurlijk een probleem kunnen zitten, omdat de kvm-switch misschien gebruik maakt van een/of beide besturingssyste(e)m(en) om de toetscombinaties op een goed plek te plaatsen? Er wordt wel van de ctrl-toets gebruik gemaakt voor het switchen deze toets kennen beide besturingssystemen…

Dus ik zou hier graag aan de macosx.nl forumleden vragen of zij misschien ervaring hebben met een kvm-switch die zeker door beide besturingssystemen worden ondersteund die ook audio switcht. Of leden die misschien wat over die toetscombinaties met de switch af weten?

Bijdrager
    Nikita

Nou, dat zal wel los lopen. Er staan nog niet eens drivers bij voor Windows 98SE, dus zal het op een Mac ook wel werken. Alleen moet je dus wel een ruk PS/2 toetsenbord en muis erbij aanschaffen, als ik dat plaatje zo bekijk…

Bijdrager
    mcdaddy

Je eens kunnen kijken of IOGear iets heeft. Microsoft gebruikt spullen van hen in de Mac Business Unit.

Sleutelbeheerder
    Night

Wij hebben op het werk ook gewoon een switch die monitor, mac toetsenbord en Mac muis verbindt met enerzijds een G5 en anderzijds een Win2000 PC.

Bijdrager
    justi

Het beste is een KVM switch met een “echte” knop op het kastje waarmee je wisselt tussen je PC en je MAC. Dan maakt het helemaal niet uit wat voor machines er aanhangen. KVM switchen met een toetsenbord combinatie willen namelijk om die reden nog wel eens problemen geven.
    Let er verder op dat je dan wel een USB of combi van USB en PS2 neemt. Succes!

Bijdrager
    astra

USB en PS/2 combi voor 2 computers ben ik voor een schappelijke prijs nog niet tegengekomen.

USB wel. Kijk eens naar Belkin. Op http://www.belkin.nl bij zoeken de F1DL102Uea met audio en USB of de F1DK102Uea met alleen USB ingeven. Heb ze voor ik geloof 50-60 euro ex.btw. bij Office Centre zien liggen. Software werkt alleen met Windows, dus je moet de schakelaartjes gebruiken.

Bijdrager
    Ispank

Night
    BerichtGeplaatst: Vr Apr 28, 2006 7:12 Onderwerp:
    Wij hebben op het werk ook gewoon een switch die monitor, mac toetsenbord en Mac muis verbindt met enerzijds een G5 en anderzijds een Win2000 PC.

Mag ik vragen welke switch het hier betreft?

Bedankt voor de reacties die van IOGear zijn perfect alleen ik kan moeilijk een retailer vinden…
    Denk dat ik inderdaad een switch ga zoeken met een “echte knop”

Of iemand moet opeens mij nog dolgelukkig kunnen maken met het bericht dat de 25 euro kostende sweex switch ook functioneert met apple en windows.

Bijdrager
    CaDoc
    ”astra”

USB wel. Kijk eens naar Belkin. Op http://www.belkin.nl bij zoeken de F1DL102Uea met audio en USB of de F1DK102Uea met alleen USB ingeven. Heb ze voor ik geloof 50-60 euro ex.btw. bij Office Centre zien liggen. Software werkt alleen met Windows, dus je moet de schakelaartjes gebruiken.

Heb zelf een Belkin met succes gebruikt. Heeft ook een enkele knop op de behuizing voor het switchen. Bij het voor de eerste keer opstarten kunnen beide computers soms een beetje in de war raken voor wat betreft de VGA-resolutie maar na enig tweaken moet dat goed komen. Daarvoor heb ik het geloof ik met een Sweex geprobeerd maar dat werkte niet – de Belkin die ik heb in ieder geval wel.

Wellicht kan je enig advies inwinnen bij je lokale Apple store – die van mij had die Belkins overigens ook liggen…

Succes!

Bijdrager
    Nisei

Hier staat er 1 (de vierde van boven) voor maar 29 Euro en hij ondersteunt Mac.

Bijdrager
    malle_eppy

heb je al een switch Ispank?

ik gebruik nl deze 2 poorts http://www.avocent.co.uk/web/uk.nsf/Content/SwitchViewDVI-2port_European

is helemaal goud, en wel om het volgende,

– is dvi (met resoluties tot 1920×1200)
    – voor usb keyboard en muis
    – ingebouwde usb hub
    – geluid switchen (uitsignaal en microfoon)
    – de knoppen aan de voorkant
    – ook hotkey swappable
    – superieure beeldkwaliteit (voor win en mac op een 23 inch scherm)

En wat nog het mooiste van alles is, je kunt kiezen wat je switcht los van elkaar. Dat houdt dus in dat je toetsenbord muis en monitor los van je geluid kunt switchen. een praktijkvoorbeeld: ik ben een 150 pagina groot verslag aan het printen op mn pc en tegelijk video aan het capturen mbv een externe HD op diezelfde pc(je kunt de hub dus gebruiken om een printer en bv een ext HD te sharen).
    Dit zijn zaaddodende zaken, dus dan kun je bv op je mac een muziekje luisteren en photoshoppen. en in de tussentijd dat die muziek speelt kun je toch switchen naar je pc zonder dat er iets misgaat.

Mijn opstelling is dus een pc en een mac met een switch voor de monitor en de invoer apparatuur. aan die switch hangt een ext hd die hfs+ geformatteerd is, en is dan toegankelijk voor de pc mbv macdrive.
    Als ik dus video capture op de pc naar de ext HD kan ik het bewerken op de mac zonder enorm veel gigs te moeten kopieren, en dus alles direct bereikbaar via een simpele hotkey combo.

is gewoonweg geweldig!

Bijdrager
    CaDoc
    ”malle_eppy”

ik gebruik nl deze 2 poorts http://www.avocent.co.uk/web/uk.nsf/Content/SwitchViewDVI-2port_European

Ziet er goed uit! :P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.